„Pasajul a fost inaugurat cu două luni întârziere, din cauza rețelelor subterane care au fost găsite în zonă. Sunt două intrări și o ieșire și are o lungime de apoximativ 800 de metri. Pasajul fluidizează cu aproximativ 30 la sută circulația. Se estimează că vor circula 2.000 de vehicule pe oră”, a declarat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, prezent duminică la darea în funcțiune a pasajului.
Edilul a precizat că în următoarea perioadă va monitoriza traficul din această zonă, astfel încât, dacă va fi nevoie, să fie reglate semafoarele. De asemenea, Oprescu a mai spus că dacă va fi necesar s-ar putea construi un pasaj pietonal subteran în zona fostului Minister al Culturii.
Odată cu inaugurarea pasajului de la Piața Presei a fost vizitat și pasajul subteran pietonal, pe pereții căruia au fost puse fotografii făcute de bucureșteni. Aici vor fi montate și două lifturi pentru persoanele cu dizabilități.
Pasajul subteran Piața Presei are o lungime de aproximativ 800 de metri și este amplasat la intersecția a patru artere cu trafic ridicat – șoseaua București-Ploiești, șoseaua Kiseleff, bulevardul Mărăști și bulevardul Poligrafiei.
Valoarea investiției este de 60,4 milioane de lei, fără TVA.
Pasajul subtraversează piața pe direcția Nord-Sud, pe sensul de intrare în Capitală, iar legătura între șoseaua București-Ploiești și șoseaua Kiseleff se face pe două benzi de circulație. În subteran se desprinde o bandă separată, care face legătura cu bulevardul Mărăști.
De asemenea, circulația la suprafață se va desfășura, ca și înainte, printr-o intersecție semaforizată, iar circulația pietonală transversală șoselei Kiseleff se face, pe lângă vechiul pasaj pietonal, pe un nou pasaj pietonal care a înlocuit vechea trecere de pietoni la sol între Parcul Herăstrău (berăria H) și terminalul RATB. Totodată, a fost amplasată o nouă stație pentru transportul public pe șoseaua Kiseleff, iar vechile stații au fos relocate.
Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin că pasajul optimizează circulația în intersecția Piața Presei, pe direcțiile Bulevardul Kiseleff – Arcul de Triumf, Bulevardul Mărăști – Expoziției și se fluidizează traficul în intersecție prin introducerea fluxului principal de vehicule de pe direcția Fântâna Miorița- Bulevardul Mărăști în subteran.