Pasajul Rutier de la Piața Presei a fost aprobat de consilierii municipali. Oprescu: Lucrările încep și mâine

Pasajul Rutier de la Piața Presei a fost aprobat de consilierii municipali. Oprescu: Lucrările încep și mâine
Publicat: 28/08/2013, 17:39
Actualizat: 09/09/2019, 00:29

Consilierii municipali au votat cu majoritate de voturi miercuri proiectul privind construirea Pasajului Rutier de la Piața Presei Libere. Astfel, zona de la Piața Presei Libere va arăta complet schimbată față de cum o știm astăzi, potrivit proiectului de hotărâre. Primăria Capitalei vrea să investească 18 milioane de lei pentru un proiect care va fluidiza traficul rutier din zona Pieței Presei Libere. Poriectul a fost aprobat în umră cu patru ani, în legislatura trecută, dar din lipsă de fonduri a fost amânat.

Numai că față de varianta inițială, proiectul supus la vot cuprinde numai pasajul rutier din Pieței Presei, pajul pietonal prezăzut în proiectul suspus dezbaterii publice fiind scos.

Pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Șoseaua Kiseleff. Astfel, șoferii vor putea intra în pasaj din Șos. București-Ploiești, dinspre Fantana Miorița și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona ștrandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. La sugestia arhietcților pasajul pentru pietoni nu va mai fi construit în Piața Presei Libere, dar edilii au declarat că vor îmbunățăți și reface actualul pasaj pentru pietoni.

Consilierii au votat și alte amendamente la proiect, și anume parcările subterane prevăzute în zona Pieței Presei Libere nu vor mai fi construite, iar clădirea destinată pentru un nou sediu al Ministerului de Externe proiectată la capătul linei tramvaiului 41 nu va mai fi nici ea construită din lispă de fonduri.

În expunerea de motive a proiectului se arată că în zona Pieței Presei Libere trebuie construit un pasaj rutier din cauză că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule și pietoni, precum și linii de transport public foarte aglomerate.

Tot în expunerea de motive se arată că prin realizarea acestui proiect se asigura îmbunătățirea infrastructurii, reabilitarea și mărirea capacităților rețelelor publice edilitare și creșterea performanței transportului public.

Până acum, Primăria Capitalei a făcut deja licitație pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei și a atribuit proiectul consorțiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare și Infrastructura și SC Consitrans SRL.

Proiectul a trecut după lungi dezbateri li după ce primarul general s-a contrat cu consilierii muncipali mai mult două ore. A fost nevoie de câteva pauze și de explicații din partea unui reprezentant al Comisiei de Urbanism pentru ca toată lumea să înțeleagă ce se întâmplă cu acel pasaj.

„Au trecut patru ani de zile de la aprobarea PUZ-ului și de la aprobarea proiectului pentru că niciodată nu s-a finanțat acest pasaj. Anul acesta ca să putem să facem acest pasaj erau o serie de cerințe: Ministerul De Externe voia un sediu pe colț, înspre Kiseleff, Metroul trebuia să spună pe unde să treacă linia înspre Otopeni, în sfârțit a precizat pe unde va trece, și din cauza asta era nevoie de un alt PUZ”, a spus Oprescu.

Oprescu a spus că proiectul este redus în prezent nujmai la pasajul rutier, iar dacă peste ani Ministerul de Externe va avea bani de clădirie nouă, atunci aceasta va fi reintrodusă. Din proiect a fost scoasă și o parcare subterană. Primarul general a spus că în locul acesteia vor fi create peste 800 de locuri de parcare la suprafață, cu plată, pe terenurile care aparțin primăriei.

„Pasajul pietenotal existent va fi reparat si completat cu un pasaj pietonal simplu între trotuarul care mărginește Kiseleff-ul și până la casa Presei Libere tocmai pentru a nu mai traversa pietoni pe deasupra. Dinn acest moment lucrările pot începe de ieri. Mâine dau autorizație de construcție care a fost aprobată în urmă cu patru ani de zile”, spune Oprescu, care a precizat că întregul pasaj va fi construit în șase luni de zile.

În timp ce primarul general spune că prețul pentru întreg proiectul va rămâne la fel ca acum patru ani – adică 18 milioane de lei, arhitecții spun că pentru întreaga zonă se vor cheltui 33.000.000 de euro pentru un proiect inutil și brutal

Ce spun arhitecții despre proiect: pasajul este inutil

Ordinul Arhitecților din România – filiala București- consideră că Pasajul rutier de la Casa Presei este inutil funcșional. Într-un memoriu trimis la primărie arhitecții arată că în zona Pieței Presei Libere nu există blocaje majore ale circulației.„Admițând că ele există sau vor exista, extinderea pasajului spre Șoseaua Kiseleff nu va face altceva decât să le deplaseze către sud, spre Piața Victoriei”, arată arhiecții.

„Soluția eliminării blocajelor nu poate fi cea a construirii de pasaje direcționate către centru, ci cu totul alta: la nivel local prin optimizarea ciclului de semaforizare și la nivel de ansamblu prin disiparea fluxului de trafic venind din exterior prin distribuirea pe inele”, vin arhitecții cu soluțiile.

Arhitecții spun că noul pasaj nu numai că agresează mediul prin tăierile de copaci ce se vor face, dar agresează și patrimoniul istoric.

„Soseaua Kiseleff, ca și bulevardele Aviatorilor și Preza, compun, împreună cu zona de parcuri pe care o traverseazp, un ansamblu monumental de mare valoare al Bucureștiului. Este un tip de compoziție urbană practicat mai cu seamă la sfârșitul secolului XIX-lea în mari orașe ale Europei, dar și în America de Nord”, spun arhitecții.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Haos pe Aeroportul Otopeni, din cauza unui protest mascat la TAROM: 10 curse au...
Horia Tecău, luat pe cameră din bar de șefa de la taxe și impozite Sector...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Nicki Minaj și-a anulat concertul în România înainte cu doar trei ore. Ce motive a...
Vali a murit la Costineşti, după ce şi-a presimţit sfârşitul: 'Să îmi reparaţi maşina şi...'
Soția lui Geoană, diagnosticată cu CANCER LA SÂN! Mihaela a detaliat momentul CRUNT în care...
Rezultate la Bac 2024. Notele de la Bacalaureat, publicate pe Edu.ro
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru ziua de luni, 8 iulie. Ce temperaturi vom...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
6 abateri pt. care șoferii iau amenzi pe baza filmărilor video. Care sunt acestea?
Ce este Noul Front Popular, alianţa dintre socialişti, ecologişti şi comunişti ce a câştigat alegerile...
Forme CIUDATE, observate în atmosfera superioară a Pământului
Vin direct la tine acasă. Interdicție pentru toți românii. Este ilegal în România
România, chinuită teribil de caniculă. Maximele incredibile la care ajung temperaturile
Rezultate Bac 2024. Notele de la Bacalaureat, publicate pe edu.ro! Cum se face contestație și...
Edu.ro Rezultate BAC 2024: La ce oră se afișează notele? Scrie codul tău și află...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
SAGA FESTIVAL 2024. Motivul invocat de Nicki Minaj, criticat dur și ironizat: "Ne afectează imaginea...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Cât mai avem de așteptat până vom putea vedea explozia stelei T Coronae Borealis?
×