Prima pagină » Știri » Pasarelele din Sectorul 4, motiv de gâlceavă. Daniel Băluță: „Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele” / Simona Spătaru: „Câți ani vom plăti datoria acestor strategii păguboase?” – VIDEO

Pasarelele din Sectorul 4, motiv de gâlceavă. Daniel Băluță: „Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele” / Simona Spătaru: „Câți ani vom plăti datoria acestor strategii păguboase?” – VIDEO

Pasarelele din Sectorul 4, motiv de gâlceavă. Daniel Băluță: „Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele” / Simona Spătaru: „Câți ani vom plăti datoria acestor strategii păguboase?” - VIDEO
Pasarelele din Sectorul 4, motiv de gâlceavă. Daniel Băluță: „Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele” / Simona Spătaru: „Câți ani vom plăti datoria acestor strategii păguboase?” / Sursă FOTO: colaj - Facebook

Pasarelele din Sectorul 4 sunt motiv de gâlceavă pentru politicieni. Chiar dacă sunt doar în stadiu de proiect, se pare că nasc conflicte între primarul sectorului, Daniel Băluță, și candidata USR-PLUS, Simona Spătaru, care a pierdut alegerile locale, precum și membrii aceleiași alianțe care sunt în Consiliul Local al sectorului. 

Primăria Sectorului 4 a scos recent la licitație acordul-cadru pentru proiectarea și execuția pasarelelor pietonale de pe Bulevardul Tineretului și Bulevardul Constantin Brâncoveanu.

„Valoarea estimată totală a acordului-cadru este 520,761,480.61 lei fără TVA pentru mai multe obiective de investiții, între care: două pasarele pietonale, una la intersecția bulevardelor Gh. Șincai/Șerban Vodă/ Tineretului/ Cantemir și una la intersecția bulevardelor C-tin Brâncoveanu/Șos. Olteniței, o parcare de tip PARK&RIDE pe Șoseaua Berceni – ce va deservi noua stație de metrou și nu numai, parcări supraetajate – în funcție de ce terenuri vor fi identificate la nivelul Sectorului 4”, a transmis Primăria Sectorului 4, potrivit hotnews.ro.

Pasarelele din Sectorul 4, motiv de gâlceavă

„Acordul cadru prevede modernizarea infrastructurii prin realizarea lucrărilor de păsărele pietonale, Amenajare Parcare TIP PARK&RÎDE, Parcare supraetajată, din Sectorul 4. Beneficiul anticipat la demararea procedurii este de fluidizare a traficului și de reducere a timpilor de așteptare, precum și creerea de noi locuri de parcare. Valoarea estimată totală a acordului cadru: 520,761,480.61 lei fără TVA. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent (pentru partea de execuție): 14,169,574.26 lei fără TVA. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent (pentru partea de proiectare): 283,391.49 lei fără TVA”, potrivit anunțului de participare publicat în sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Însă nu toată lumea sprijină proiectul lui Daniel Băluță, primarul Sectorului 4. Organizațiile USR-PLUS din Sector susțin că pasarelele nu sunt construite în interesul cetățenilor, ci mai degrabă îi avantajează pe șoferi.

Reprezentanții USR-PLUS vor abrogarea proiectului

„Facem tot ce ține de noi pentru a opri construcția pasarelelor pe care Băluță se încăpățânează să le construiască pe blvd. Tineretului, dar avem nevoie de sprijinul vostru pentru a reuși în acest demers (…) Ce vom face în continuare: Încercăm reintroducerea pe ordinea de zi în CL a proiectului de abrogare a pasarelelor”, potrivit postărilor de pe paginile de Facebook ale organizațiilor USR-PLUS din sector.

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4: Pasarela va oferi siguranță tuturor pietonilor care o tranzitează

De cealaltă parte, Daniel Băluță susține că „Opoziție, contre și piedici vor fi mereu. Noi, însă, vom trece peste ele și vom face din Sectorul 4 capitala Bucureștiului”. Acesta a și postat pe Facebook un videoclip care prezintă cum ar putea arăta pasarela pietonală de la Tineretului, intersecție cu Șincai.

„Aceasta investiție va fluidiza traficul în zonă, care, mai ales în orele de vârf, este extrem de aglomerat. Mai important, va oferi siguranță tuturor pietonilor care o tranzitează. Aici, indiferent de anotimp, dar mai ales vara, întâlnim copii pe bicicletă, role sau skateboard, care trec strada în viteză, fără să se asigure, chemați de verdele și aerul curat al parcului. Pasarela va fi dotată cu lifturi și scări rulante, așa încât și cei de o vârstă înaintată, persoanele cu cărucioare sau cei cu handicap o vor putea folosi în siguranță și cu maxim de confort”, a transmis primarul Sectorului 4.

Unii locuitori din S4, contra pasarelelor: „Cerem ca administrația locală să nu mai prioritizeze circulația maşinilor”

Însă, se pare că și unii cetățeni din Sectorul 4 nu sunt de acord cu proiectul de construire al pasarelelor. Aceștia au semnat o petiție în care susțin:

„Noi, locuitorii cartierului Tineretului dorim să avem în continuare acces facil în parcul Tineretului. Ne opunem vehement construirii celor patru pasarele peste bd Tineretului. Astfel cerem abrogarea Hotărârii de Consiliu Local prin care au fost votate. De ce este important? Folosim zilnic trecerile de pietoni pentru a merge cu copii, cu cățeii, cu bicicletele sau cărucioarele în parc. Suntem tineri şi bătrâni, unii avem dificultăți în a ne deplasa, alții împingem cărucioarele bebeluşilor noştri, iar alții vrem să alergăm în parc. Nu vrem să urcăm şi coborâm pasarele pentru a face asta. Ne dorim că oraşul să fie unul pentru oameni. Cerem ca administrația locală să nu mai prioritizeze circulația maşinilor în detrimentul accesului nostru la singurul parc din zonă”, se arată în petiția online.

Totuși, ceea ce este surprinzător este faptul că în timpul campaniei electorale din toamna anului 2020, Simona Spătaru, candidata alianței USR-PLUS la Primăria Sectorului 4, promitea pasarele!

Simona Spătaru voia pasarele în campania electorală

„Se face o legătură între Delta Văcărești, care va fi un loc curățat, către restul parcului, Tineretului, da, vrem să facem acolo o pasarelă frumoasă și să existe această legătură pietonală între spațiile verzi din sector. Să te poți plimba dintr-un parc în altul, dinspre Lipscani, dinspre partea de centru a orașului”, susținea aceasta înainte de alegeri.

În prezent, Simona Spătaru susține că nu s-a făcut consultare publică pentru proiectele în valoare de peste 100 milioane de euro – „Câți ani vom plăti datoria acestor strategii păguboase?”.

Pasarelele din Sectorul 4, aprobate pe ultima sută de metri?

Reprezentanții USR-PLUS din Consiliul Local al Sectorului 4 îl acuză pe Daniel Băluță că „a forțat în ultim moment, anul trecut, pe 30 septembrie, aprobarea unor proiecte aberante de peste 100 mil. Euro. Știa că va pierde majoritatea și s-a folosit de vechiul consiliu pentru a mai sifona niște bani prin niște proiecte inutile ca cel a construcției pasarelelor”.

Citește și