„Bravo Lidl România, sunteți tari, astăzi la magazinul Lidl Apusului ați blocat roata unui bătrân de peste 80 de ani cu handicap locomotor pe motiv că nu a respectat regulamentul intern Lidl cu privire la parcarea autoturismelor. Bătrânul a parcat lângă spațiul special amenajat pentru persoane cu handicap fără a bloca accesul în magazin sau a circulației”, a scris un bucureștean, pe Facebook.
Totodată, bărbatul care a semnalat incidentul spune că bătrânul „a parcat în acel loc pentru că spațiile pentru persoane cu handicap aveau accesul blocat cu lanțuri și piloni de plastic”.
Bucureșteanul susține că reprezentații firmei de pază SGG l-au văzut când a parcat, l-au lăsat să intre în magazin după care i-au blocat roata stângă din față, iar la ieșire i-au solicitat să plătească 100 lei taxa de deblocare.
„Pentru că bătrânul nu a avut suficienți bani, cei de la SGG au plecat deși bătrânul le-a explicat cu lacrimi în ochi că nu are bani suficienți la el și că are programare la o clinică de cardiologie în Ghencea. Au venit două echipaje de poliție care i-au așteptat aproape o oră pe cei de la SGG care au declarat ulterior foarte relaxați că este parcarea privată a Lidl și că bătrânul a parcat într-un loc interzis, că nu e problema lor că spațiile pentru persoane cu handicap sunt blocate cu lanț și că bătrânul trebuie să plătească. Trei polițiști s-au umilit timp de aproape încă o oră în fața unui paznic de la SGG rugându-l să deblocheze roata bătrânului. Într-un final, pentru că Poliția Română nu avea jurisdicție pe proprietatea Lidl și pentru că bătrânul se simțea rău am strâns noi cei revoltați 100 de lei pentru a debloca mașina omului. În tot acest timp șeful de magazin și încă o persoană din conducerea Lidl aflată în inspecție s-au hlizit în vitrina magazinului”, a mai bărbatul.
Un bărbat comentează: „Azi, la fel la s-a întâmplat la Lidl Titan!! A trebuit să sărim cu gura la oamenii de la pază ca să scoată blocatorul! Erau doi bătrâni amărâți care abia se mișcau.”
Alți internauți spun nu vor mai face cumpărături în Lidl și că vor oferi o recenzie foarte proastă paginii lor de Facebook.
Mesajul, căruia bărbatul i-a ataștat și mai multe poze, a devenit viral pe rețelele de socializare, fiind redistribuit de 6.500 de ori în doar trei ore și având mii de comentarii.
Lidl promite să își revizuiască procedurile interne
Lidl promite să își revizuiască procedurile interne și să ia măsurile necesare pentru a îmbunătăți regulamentul căruia i se supun prestatorii de servicii care asigură serviciile de administrare a parcărilor magazinelor, arată un comunicat al rețelei de magazine remis Mediafax.
„Astfel, ne vom asigura încă o dată că aceștia aplică regulamentul nu doar în literă, dar și în spiritul său. Fiecare magazin este prevăzut și cu locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități. Pentru informarea și confortul clienților noștri, parcările au un regulament afișat la vedere, pentru ca oricine să îl poată consulta.
Mai mult, pentru a descuraja ocuparea acestora într-un mod abuziv de persoane cărora nu li se adresează, există în prezent acest sistem cu lanțuri de prindere, care poate fi înlăturat cu ușurință la nevoie. Am introdus această soluție tocmai ca urmare a sesizărilor repetate ale clienților noștri cu privire la faptul că, de multe ori, locurile sunt ocupate de cei cărora nu li se cuvin, iar clienții care au nevoie de ele nu le pot folosi”, arată comunicatul.
Foto: Cristi Rusu Popa/ Facebook