Reducerea TVA cu 4 procente, dar și creșterile de salarii și șomajul în scădere au făcut ca românii să fie unii dintre cei mai optimiști europeni. Anul acesta au făcut cumpărături cu 5% mai mari decât anul trecut se arată într-un studiu GFK.
La polul opus se află Italia, Slovacia, Grecia și Bulgaria doar în aceste state europene oamenii nu au încredere în revenirea economiei.
Zona verde a Europei, din care face parte România, alături de Germania, Spania, Portugalia, Franța sau Marea Britanie, arată o disponibilitate mai mare a oamenilor de a cheltui sau de a face investiții, mai afirmă sudiul citat.
mai mult chiar optimisumul românilor îi face pe aceștia să aștepte ca salariile lor să crească în continuare.
Chiar dacă scăderea prețurilor și creșterea salariilor au stimulat apetitul românilor pentru produse ceva mai scumpe, totuși suntem încă departe de momentul în care vom cheltui bani mulți pentru produse premium.
Cu toate aceste creșteri puterea de cumpărare la noi este una dintre cele mai mici din Europa, așa că majoritatea se limitează la traiul zilnic, astfel că aproape 90% din bugetul românilor merge pe hrană și băuturi.
Pentru îngrijirea personală sau a locuinței se cheltuie ceva mai mult de 10% din banii disponibili.
Pe de altă parte în țările occidentale, doar 30% din buget este alocat pentru mâncare, locuință sau îngrijire. Cu cât vesticii au mai mulți bani disponibili, cu atât cheltuiesc mai mult pe servicii, vacanțe și activități recreative, nicidecum pe produse din magazine.