Proprietara firmei care produce magiunul de Topoloveni, Bibiana Stanciulov, a declarat miercur că încasează de la hipermarketuri 9 lei pentru un borcan de magiun, iar în rafturi acesta se vinde cu 20-23 de lei.
Proprietara firmei Sonimpex Topoloveni crede că românii nu vor renunța la produsele alimentare tradiționale, chiar dacă prețurile unora dintre acestea pe rafturile magazinelor sunt mari. Ea a adăugat că niciun producător român „nu are nesimțirea” ca în aceste condiții să pună niște prețuri mari.
„Dar în condițiile în care eu încasez 9 lei și pe mine mă înjură toată lumea pentru magiunul meu, toți mă înjură la preț, eu ce să fac? Nu am alegere”, a spus Stanciulov. Aceasta a adăugat că borcanul de magiun se vinde în hipermarketuri cu 20-23 de lei.
„Despre asta discutăm, ca să nu mă mai înjure nimeni pe mine când vorbim despre magiun”, a mai spus ea.
Stanciulov a explicat pentru MEDIAFAX că prețul de plecare în discuțiile cu hipermarketurile, pentru un borcan de magiun, este de 15 lei, din care încasează efectiv 9 lei, restul scăzându-se din prețul inițial, ca taxe de marketing, promovare, taxe de revistă etc. percepute de magazin.
„Dumnezeu știe unde se duce diferența de la 9 lei la 20-23 de lei”, a mai spus ea.
Potrivit patronatului din industria conservelor Romconserv lanțurile de hipermarketuri impun taxe foarte mari pentru produsele românești pe rafturi, care ajung la peste 50% din preț, le poziționează pe rafturi în zone fără vizibilitate și la plătesc de multe ori sub costul de producției.
„Pentru produsele românești se plătesc în lanțurile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing și promovare, care nu au justificare. Se impune contract și plată lunară de servicii de mercantizare, care nu sunt eficiente”, a declarat miercuri într-o conferință Aurel Tănase, președintele Romconserv.
El a adăugat că produselor românești nu li se acordă atenție în magazine, iar cele de import sunt poziționate mult mai favorabil.
În schimb, reprezentanții marilor rețele comerciale afirmă că niciun furnizor al marilor rețele comerciale nu este favorizat în detrimentul altuia, iar majoritatea magazinelor au implementat politici antidiscriminatorii.
„AMRCR este o asociație profesională care nu deține și nici nu trebuie să dețină informații despre contractele comerciale existente între membrii săi și furnizorii sau clienții lor. Dorim să subliniem că toți jucătorii de pe piața și membri aiasociației trebuie să respecte termenele maxime de plată de 60 de zile prevazute de legea 72/2013”, se arată într-un comunicat transmis MEDIAFAX de Asociația Marilor Rețele Comerciale.