PERLE ROMÂNĂ la EVALUARE NAȚIONALĂ. PERLE de la proba scrisă de LIMBA ROMÂNĂ

Publicat: 27 06. 2013, 16:12
Actualizat: 24 10. 2014, 05:49

PERLE la ROMÂNĂ la examenul de EVALUARE NAȚIONALĂ.

 EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Peste 196.000 de elevi de clasa a VIII-a  participă la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2013 în perioada 25 iunie – 3 iulie. Gândul vă oferă în timp real toate informațiile despre EVALUARE NAȚIONALĂ 2013 – calendar, subiecte și REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013.

Elevii care au participat la EVALUAREA NAȚIONALĂ în 2012 au primit la primul subiect un fragment din „Cireșarii”. La acest subiect trebuiau să răspundă la mai multe cerințe despre sinonime, explicarea utilizării unor semne de punctuație, identificarea modurilor de expunere și a figurilor de stil. De asemenea, elevii trebuiau să demontreze că au capacitatea de a înțelege și a comenta un text literar.

La cel de-al doilea subiect, elevii au primit un textul la prima vedere  despre ebook publicat în Dilematica. Ei trebuiau să identifice autorul, numele articolului și al publicației în care a apărut și să răspundă la două întrebări prin care să demonstreze că au înțeles textul.

Mulți dintre elevii care au participat la examen au reușit să scrie mai multe „perle” pe foaia de examen, formulări care i-a amuzat pe profesorii evaluatori:

EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. TOTUL despre examen. Calendar, subiecte, rezultate. UPDATE

– „Cireșari sunt cei care se ocupă cu cireșele”

– „În opinia mea mesajul textului dat este acela că poți adormi mult mai repede citind sau scriind. Dan a descoperit că citind nu putea adormi, probabil și datorită faptului că cartea o citise de nenumărate ori. Dan odată ce a început să scrie în jurnal a și adormit. În concluzie eu cred că textul vrea să ne îndemne că scriind nu numai că ne dezvoltăm vocabularul și modul de a gândi dar timpul trece mai repede și adormim mai repede.”

– „În opinia mea Dan este un copil silitor încât citea până îl lua somnul”, a conchis un absolvent de gimnaziu, în timp ce altul crede că „pe Dan l-a dus învățătura până în Evul Mediu”.

– „Când primea alocația mergea la librăria din colț unde își cumpăra cărți noi până a strâns o bibliotecă întreagă pe care o va lăsa moștenire copiilor și nepoților lui”

– „Sinceră să fiu nu prea trece pe la biblioteca școlii, dar își procură cărțile din alte locuri. O să devină o bibliotecară pe cinste”

– „Pe lângă lectură lui îi place și biciclismul”

-„Prietenul meu e foarte inteligent și nici nu are capul mare”

-„El fiind cel mai bun prieten al meu îmi spune: Bubulina, dacă nu ai carte, nu ai parte! Și eu îl cred pe cuvânt”