Prima pagină » Știri » Peste 200 de copii romi au fost readuși la școală, în cartierele sărace din Câmpia Turzii

Peste 200 de copii romi au fost readuși la școală, în cartierele sărace din Câmpia Turzii

Peste 200 de copii romi au fost readuși la școală, în cartierele sărace din Câmpia Turzii
205 copii, majoritatea de etnie romă, care trăiesc în comunitățile sărace din Câmpia Turzii, au fost reintegrați în sistemul școlar, la liceul "Pavel Dan" și la școala "Mihai Viteazul", prin cooptarea lor într-un proiect care include un program "after-school" de meditații și o cantină socială

205 copii, majoritatea de etnie romă, care trăiesc în comunitățile sărace din Câmpia Turzii, au fost reintegrați în sistemul școlar, la liceul „Pavel Dan” și la școala „Mihai Viteazul”, prin cooptarea lor într-un proiect care include un program „after-school” de meditații și o cantină socială, realizat de Asociația pentru Promovarea Incluziunii Sociale (APIS), în parteneriat cu Roma Education Fund (REF) și Primăria Municipiului Câmpia Turzii.

În cadrul proiectului, intitulat „Closer to school” (Mai aproape de școală), au fost formate 11 grupe de câte 15 copii pentru clasele I-IV (165 copii) și 4 grupe de elevi ai claselor VII-VIII (40 elevi), care au beneficiat de meditații la materiile principale de studiu. Profesorii și mentorii au adaptat programa școlară la nivelul fiecărui copil, astfel că aceștia au reușit să ajungă cu materia la zi.

Proiectul, care a demarat într-o etapă inițială acum 2 ani, include și o cantină socială dedicată elevilor care urmează programul after-school. „Succesul proiectului precedent s-a datorat în mare masură și faptului că a îmbinat pregătirea educațională cu o formă de suport social, copiii beneficiind zilnic de o masă caldă și de transport gratuit. Experiența ne-a arătat că masa caldă este principala masă din zi pentru eleviii beneficiari”, a declarat Zoltan Kovacs, președintele APIS.

În doi ani de când a început proiectul, în mai multe etape, aproape 500 de copii care nu mai frecventau sistemul educațional au fost readuși în grădinițe și în școli, rata de eliminare a abandonului școlar în rândul copiilor care au participat la proiect fiind de 100%.

Citește și