Peste jumătate dintre românii ce aparțin unei familii TRADIȚIONALE și-ar dori să facă parte dintr-o familie MODERNĂ

Publicat: 30/10/2018, 16:42
Actualizat: 25/03/2019, 20:42

Mai mult de jumătate (56%) dintre români declară că fac parte dintr-o familie tradițională, în timp ce 38% consideră că sunt membri ai unei familii moderne, relevă studiul realizat de iSense Solutions, desfășurat online, în mediul urban.

Moderne sunt familiile în care copiii au acces sporit la tehnologie (83% față de 35% în familiile tradiționale), iar opiniile lor sunt considerate importante (86% față de 46% în familiile tradiționale).

Mai mult, cheltuielile pentru educație sunt mai mari într-o familie modernă (52%) față de o familie tradițională (45%). Părinții dintr-o familie modernă investesc în educația lor privind acest rol (86% versus 45%), își supraveghează mai atent copiii (78% versus 38%), iar mai târziu îi încurajează pe aceștia să își aleagă singuri cariera (90% versus 48%).

De asemenea, într-o familie modernă, membrii își exprimă părerile, chiar dacă nu sunt de acord unii cu alții (87% versus 48%), au loc discuții cu copiii pe teme sensibile (cum ar fi nașterea, moartea, separarea – 85% versus 53%), iar membrii apelează la psiholog sau psihoterapeut fără teama de a fi stigmatizați (80% versus 23%).

românii care au o familie tradițională și-ar dori să aibă o familie modernă

Rolurile într-o familie modernă sunt împărțite în mod egal și nu țin cont de gen (80% versus 57% în familiile tradiționale). Într-o familie modernă este mai comun ca membrii să locuiască într-o casă închiriată (17% versus 8%) și părinții să nu fie căsătoriți (48% dintre cei din familiile moderne nu sunt căsătoriți, comparativ cu 33% în familiile tradiționale).

Prietenii au un rol însemnat în familiile moderne, 63% dintre membrii unei familii moderne considerând că aceștia sunt parte din familie, versus 46% în familiile tradiționale.

Pe de altă parte, în familiile tradiționale, bunicii joacă un rol mai important: copiii sunt crescuți pe baza sfaturilor celor în vârstă (84% în familiile tradiționale, versus 40% în familiile moderne), există o relație mai apropiată cu familia extinsă (88% tradițional versus 51% modern), iar situațiile în care copiii sunt crescuți de bunici sunt mai frecvente (73% în familiile care se percep ca fiind tradiționale versus 49% în familiile moderne).

românii care au o familie tradițională și-ar dori să aibă o familie modernă

Există percepția că media veniturilor într-o familie modernă este mai ridicată decât într-o familie tradițională (77% din familiile moderne sunt asociate cu o medie mai mare a veniturilor pe gospodărie față de 52% dintre familiile tradiționale), însă acest lucru nu se verifică în realitate, media veniturilor familiilor din mediul urban fiind similară (4.939 lei în cazul familiei moderne și 4.918 lei în cazul celei tradiționale).

Resursele lor merg către articole de îmbrăcăminte (74% în familiile moderne, respectiv 66% în cele tradiționale), produse IT și electronice (66%, respectiv 60%), în călătorii (65%, respectiv 57%), educația copiilor (38%, respectiv 31%), artă și cultură (45%, respectiv 39%), sport (28%, respectiv 17%).

„Studiind familiile moderne și tradiționale ne-am întrebat cum pot deveni brandurile mai dezirabile în comunicarea cu acestea? Am ajuns la concluzia că atât familiile moderne, cât și cele tradiționale «vibrează» și sunt mai dispuse să cumpere în urma unor comunicări de brand în care tații petrec timp cu copiii lor, familiile adoptă copii, mamele au și un job full-time. Cei ce se consideră parte a unei familii moderne însă apreciază mai mult dacă brandul abordează în comunicare tema taților care își iau concediu de creștere a copilului, față de cei din familiile tradiționale (42% versus 34%). Iar subiectul care îi îndepărtează de un brand, indiferent de tipul de familie din care fac parte, este acela al părinților plecați în străinătate și care și-au lăsat copiii în țară”, afirmă Traian Năstase, Managing partner iSense Solutions.

românii care au o familie tradițională și-ar dori să aibă o familie modernă

Prezența cuplurilor de același sex este un subiect ce polarizează atunci când apare în comunicarea de brand: peste jumătate (52%) dintre cei ce aparțin unei familii tradiționale nu ar cumpăra brandul respectiv (versus 28% în cazul familiilor moderne). În acelasi timp, 16% dintre cei ce aparțin familiilor moderne au declarat că ar fi mai înclinați să cumpere brandul respectiv (versus 6% dintre cei din familiile tradiționale), iar 56% dintre cei din familiile moderne, respectiv 42% dintre cei din familiile tradiționale sunt indiferenți în fața acestui subiect.

Studiul iSense Solutions a fost realizat online, pe un eșantion de 501 respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.

Foto: Hepta

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce tactică folosesc rușii ca să cucerească pozițiile fortificate ale armatei ucrainene. „Apar pe neașteptate...
Gabi Bădălău și Ramona Gabor, împreună după 15 ani! PRIMELE IMAGINI
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de...
„Dar de la Dumnezeu” Iulia Vântur a făcut anunțul pe internet, după ce s-a zvonit...
Anunț de ultimă oră făcut de meteorologi. Ce se întâmplă cu vremea în următoarele ore
Telefonul banal care i-a adus moartea lui Gheorghe Băicuș, militarul care și-a pierdut viața în...
Dieta cu 3 mese pe zi a Loredanei Groza. Alimentul POPULAR la care a renunțat...
Rezultate la Evaluarea Naţională 2024. Edu.ro a publicat notele
Filmul tragediei de la Suceava! Mama Ancuței a prevestit tragedia: Nu veniți!
Imagini apocaliptice în Grecia, din cauza incediilor de vegetație! Zeci de mii de turisti au...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Volkswagen Passat de RECORD. Autonomia atinsă cu un singur plin – VIDEO
Ciolacu: Singura constantă e că pe 8 decembrie trebuie să fie alegerile generale
Poveste plină de COMPASIUNE despre cum își îngrijeau oamenii de NEANDERTHAL COPIII BOLNAVI
Vor fi identificați și urmăriți. Iohannis a semnat legea. E imposibil să mai scape de...
Medic de la Spitalul Fundeni, amenințări cu pistolul în trafic
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Un asteroid se apropie de Pământ! NASA a făcut anunțul cu puțin timp în urmă
Monica Tatoiu, despre greutățile prin care a trecut în adolescență! În ce condiții a stat...
Ce presimțire a avut Emily Burghelea înainte de accident: ”Mi-am imaginat un înger alb”
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, dacă într-un măr sunt 3 viermi și tu mănânci unul,...
Semnele bolii Alzheimer ar putea fi ascunse în modul în care vorbim
×