Petiția #continuam: 200.000 de oameni au semnat petiția prin care se solicită ordonanța de reglementare a legii taximetriei
„Am transmis acest mesaj și reprezenanților Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a șasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehnice privind viitoarea reglementare. Între timp, simțim cu toții efectele ordonanței de modificare a legii taximetriei: mii de șoferi nu mai au astăzi niciun venit și 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o mașină, fie trebuie să plătească costuri și de până la de trei ori mai mari. Credem că urgența este întru totul justificată. Fiecare zi care trece fără o decizie din partea Guvernului afectează direct milioane de oameni”, arată comunicatul coaliției, care reprezintă companiile din ridesharing.
Asociația a lansat luni petiția #continuam, pentru reglementarea de urgență a serviciilor ride sharing. „Am dorit să punem la dispoziția celor 2,5 de milioane de români care folosesc aceste platforme un canal prin care să-și poată spune punctul de vedere, într-un mod civilizat, așa cum sunt și serviciile de transport pentru a căror reglementare milităm. Credem că nu prin proteste de stradă, prin blocarea piețelor publice și a traficului trebuie să ne facem auzită vocea, ci prin mobilizarea civică a celor care sunt alături de noi. Sperăm că și Guvernul României va auzi aceste voci și va lua o decizie cât mai repede,” spune Cătălin Codreanu, Președintele Asociației Coaliția pentru Economie Digitală.
Asociația Coaliția pentru Economie Digitală este de părere că doar adoptarea imediată a unei Ordonanțe de Urgență care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcționării acestora la întreaga capacitate și va preveni abuzurile împotriva șoferilor parteneri. Asociația atrage atenția că interpretarea greșită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum și lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acțiuni împotriva șoferilor: amenzi, plăcuțe de înmatriculare ridicate de Poliție și chiar acte de violență. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singura zi, iar timpul de așteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicații a crescut la peste 10 minute.
Segmentul de ride sharing aduce, anual, beneficii, directe și indirecte, de peste 1 miliard de lei și oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de șoferi parteneri.