„Au început să crească foarte mult produsele ready-meal – produse gata preparate, precum humusul, fasolea bătută, salata de vinete, aripioarele picante, puiul shanghai sau pieptul de pui la caserolă. Această piață crește în fiecare an cu 10% comparativ cu anul anterior”, a declarat agenției Mediafax Radu Timiș, proprietarul producătorului alimentar Cris-Tim.
El a spus că vânzările au fost stimulate și de expansiunea lanțului Mega Image, care a încurajat acest tip de produse.
„Cu un magazin în apropiere, din ce în ce mai mulți corporatiști renunță la masa de prânz la restaurant și cumpără produse gata preparate, la caserolă. Aceste produse sunt mai ieftine decât masa la restaurant, iar oamenii fac economie. Se poate ajunge în acest fel ca o persoană să mănânce un prânz cu 10-15 lei”, a spus Timiș.
Acesta a adăugat că o altă categorie care ajută la creșterea pieței ready-meal sunt gospodinele care nu mai gătesc.
„Gospodinele au devenit mai pragmantice și încep să cumpere produse gata preparate. E mai ușor pentru ele să cumpere direct, decât să piardă timpul în bucătărie, preparând”, a afirmat șeful Cris-Tim.
Timiș a arătat că, din cauza scăderii puterii de cumpărare a populației, există tendința ca producătorii de alimente să reducă greutatea porțiilor la caserolă de la 200-250 de grame la 100-150 de grame.