Prima pagină » Știri » Piedone a reclamat RADET la Protecția Consumatorilor. Ce scrie în plângerea primarului de la sectorul 4

Piedone a reclamat RADET la Protecția Consumatorilor. Ce scrie în plângerea primarului de la sectorul 4

Piedone a reclamat RADET la Protecția Consumatorilor. Ce scrie în plângerea primarului de la sectorul 4
Edilul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a formulat o sesizare la ANPC privind problema apei calde, în care susține că RADET a încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, iar consumatorii vor fi nevoiți să achite un serviciu de care nu au beneficiat.

Adresa trimisă de Piedone la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vine după ce mai multe asociații de proprietari de pe raza Sectorului 4 nu au beneficiat de apă caldă timp de câteva zile, deși au facturile achitate la zi, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de Primăria Sectorului 4.

„Contractul încheiat între asociațiile de proprietari și RADET stipulează faptul că temperatura de livrare a apei calde către populație la intrarea în imobil trebuie să se încadreze între 55ÌŠ și 60ÌŠ C.
Ori, zile în șir, cetățenii Sectorului 4 au primit la robinet apă cu mult sub această temperatură! Iar ceea ce este mai grav decât faptul că acestor oameni li s-a refuzat dreptul la o viață în condiții decente și civilizate, deși au facturile achitate la zi, este modalitatea de facturare! Și aceasta, deoarece, pentru toată perioada în care RADET a încălcat clauzele contractuale care prevăd o anumită temperatură de livrare a apei, în baza a ceea ce au înregistrat apometrele, locuitorii Sectorului 4 vor trebui să plătească facturile ca și cum ar fi consumat apă caldă!”, spune edilul Sectorului 4, în sesizarea către ANPC.

Potrivit lui Cristian Popescu Piedone, consumatorii casnici, „pe lângă faptul că nu au beneficiat de drepturile lor legale, cu toate că și-au îndeplinit obligațiile contractuale, achitând în termenul impus facturile, acum vor fi nevoiți să plătească pentru un serviciu de care nu au beneficiat”.

„Vă solicităm ajutorul, ca Instituție a Statului responsabilă cu protejarea drepturilor consumatorilor, și vă rugăm să decideți în consecință, anexând prezentei sesizările înaintate Primăriei Sectorului 4 de asociațiile de proprietari care au avut de suferit în urma acestei situații”, mai spune primarul, în sesizare.

Bucureștenii din sectoarele 2, 3, 4, 5 și 6 nu au mai avut apă caldă începând din 2 octombrie. ELCEN, furnizorul Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET), a explicat că apa caldă nu a mai fost livrată la temperaturile obișnuite în urma reducerii cantității de gaze primite de la Distrigaz.

RADET a anunțat pe site, sâmbătă, că a fost nevoită să reducă temperatura apei calde, în sectoarele 2, 3, 4 și 5, din cauza reducerii presiunii și cantității de gaze livrate către ELCEN.

Începând de marți, Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată către ELCEN, din cauza unei datorii de 88,86 de milioane de lei, Distrigaz anunțând sâmbătă că a reluat furnizarea la parametri normali.

„Creșterea temperaturii se face gradual. În prezent, ELCEN distribuie căldură la parametri optimi, dar intervine consumul la nivel local. Devine o chestiune de timp până consumatorul final va avea acces la apa caldă”, a explicat Gabriel Ignat, directorul general al ELCEN.

ELCEN a precizat că a acumulat datorii în valoare de 88 de milioane de lei către Distrigaz, în timp ce are de recuperat de la RADET aproximativ 2,5 miliarde de lei, fără a mai calcula și penalitățile, pentru energia termică livrată și neplatită în perioada noiembrie 2012 – septembrie 2014.

Reprezentanții ELCEN declarau duminică după-amiază, pentru MEDIAFAX, că apa caldă va reveni la temperatura obișnuită, până la ora 18.00, în toate sectoarele afectate din Capitală.

Citește și