Prima pagină » Știri » Pilotul unui avion utilitar prăbușit în Brăila a murit. UPDATE

Pilotul unui avion utilitar prăbușit în Brăila a murit. UPDATE

Pilotul unui avion utilitar prăbușit în Brăila a murit. UPDATE
Pilotul avionului utilitar prăbușit sâmbătă în județul Brăila, care avea politraumatisme, a murit, el intrând în stop cardio-respirator înainte de a fi preluat de un elicopter pentru a fi adus la Spitalul de Urgență Floreasca din Capitală, a declarat pentru MEDIAFAX secretarul de stat Raed Arafat.

Medicii de la Spitalul Județean din Brăila au decis transferarea pilotului la Spitalul Floreasca din Capitală, iar pentru preluarea acestuia a fost trimis un elicopter al Ministerului Afacerilor Interne, însă bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Echipajul medical care trebuia să îl aducă la spitalul din Capitală a încercat resuscitarea pilotului, însă fără rezultat, a precizat Raed Arafat.

Copilotul avionului utilitar de tip Antonov 2 este în continuare internat la Spitalul Județean din Brăila.

Ministerul Afacerilor Interne arată, într-un comunicat de presă, că sâmbătă, în jurul orei 07.42, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență a fost sesizat faptul că un avion utilitar s-a prăbușit în comuna Stăncuța, județul Brăila.

La scurt timp după producerea accidentului, pilotul și copilotul avionului utilitar au fost preluați cu două ambulanțe, fiind transportați, în stare stabilă, la Unitatea Primiri Urgențe a Spitalului Județean Brăila.

Pilotul, în vârstă de 59 ani, avea politraumatisme, iar copilotul, în vârstă de 59 de ani, a suferit traumatisme la torace și la membrul inferior stâng, care nu îi pun viața în pericol, a precizat MAI.

Elicopterul MAI care trebuia să îl preia pe pilot și să îl aducă de la Brăila la spitalul din Capitală a fost trimis de la Punctul de Operare Aero-Medicală Galați.

În urma accidentului aviatic, viceprim-ministrul pentru securitate națională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a dispus o serie de măsuri, care au fost puse în aplicare prin Centrul Național de Conducere și Coordonare Integrată. Astfel, la locul accidentului, pompieri, polițiști și jandarmi au realizat un dispozitiv de intervenție pentru asigurarea perimetrului împotriva scurgerilor accidentale de combustibil.

Potrivit colonelului Ștefan Stoian, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Brăila, avionul este de tip Antonov 2 și a fost închiriat de o firmă din Brăila de la o firmă din Galați, cei doi, pilotul și copilotul, fiind delegați de societatea căreia îi aparține aparatul de zbor.

„Avionul s-a prăbușit pe un teren agricol, pe o orezărie, din apropierea localității Stăncuța, nu a explodat, nu a luat foc, iar când au ajuns la fața locului pompierii s-au eliminat toate riscurile. Cei doi au ieșit din aparatul de zbor pe picioarele lor, au fost conștienți, au cooperat cu personalul medical. Avionul a fost avariat în partea din față, aripi, motor, în timp ce partea din spate nu a suferit avarii, acolo fiind și substanța ce urma să fie împrăștiată pe câmp”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Ștefan Stoian.

Conform sursei citate, la locul accidentului se desfășoară o anchetă complexă, urmând a fi stabilite cauzele care au dus la prăbușirea avionului.

„La fața locului sunt echipaje ale ISU, Poliție, Jandarmerie, reprezentanți ai Primăriei Stăncuța și un reprezentant al firmei care a închiriat avionul. În zonă bate vântul, însă nu într-atât de tare încât să ducă la prăbușirea unui avion. Cauzele accidentului urmează a fi stabilite în urma anchetei”, a spus Stoian.

Conform unor surse locale, avionul aparține firmei Pegas din Galați și a fost închiriat de o firmă din Brăila pentru a împrăștia îngrășământ. În urma verificărilor făcute la fața locului, s-a constatat că substanța respectivă nu a fost împrăștiată pe câmp, ci a rămas în buncărul avionului.

Aceleași surse spun că avionul de tip Antonov 2, construit înainte de 1980, era în stare bună de funcționare, iar pilotul are aproximativ 6.000 de ore de zbor.

Citește și