Prima pagină » Știri » Plângere penală împotriva cadrelor didactice din Școala Specială 11 pentru agresarea unui copil

Plângere penală împotriva cadrelor didactice din Școala Specială 11 pentru agresarea unui copil

Plângere penală împotriva cadrelor didactice din Școala Specială 11 pentru agresarea unui copil
Copil cu Sindromul Down, de la o Școală Specială din București a fost agresat fizic și verbal de profesori

Președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, Mădălina Turza, a depus o plângere penală împotriva cadrelor didactice de la o clasă pregătitoare din Școala Specială 11 din Capitală, pentru lovire și rele tratamente aplicate fiicei ei de nouă ani, care are Sindrom Down.

Plângerea penală vizează cadrele didactice de la clasa pregătitoare A din cadrul Școlii Speciale nr. 11 din Capitală și a fost depusă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 6, a precizat pentru MEDIAFAX Mădălina Turza.

„La data de 22 ianuarie 2014, fiica mea a fost agresată verbal și fizic de către cadrele didactice prezente în clasă, în cadrul programului școlar la grupa pregătitoare A. Agresiunile fizice la care a fost supusă fiica mea sunt susținute prin certificatul medico-legal eliberat de Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici»”, se arată în comunicatul transmis, vineri, agenției MEDIAFAX.

Mădălina Turza precizează că în certificat se menționează că minora prezenta, la data menționată, mai multe urme de lovire: braț lateral drept – mai multe echimoze violacei, neomogene, între 3/2 cm și 05/0,5 cm, pe o zonă de 6/4 cm, față dorsală mâna stângă, patru excoriații acoperite parțial de crustă hematică între 0,3/01 cm.

„Concluzia examenului medico-legal arată că minora în cauză prezintă leziuni traumatice care s-au putut produce la data de 22.01.2014 prin lovire cu un corp dur. Dincolo de traumele fizice suferite de fiica mea, evalurile psihologice, dar și observația personală indică comportament post-traumatic evident, manifestat printr-o serie de indicatori nespecifici comportamentului și personalității sale. Conform raportului de evaluare psihologică, fiica mea, prezintă: «modificări ale comportamentului, în sensul în care a suferit o agresiune (…retrasă, nu dorea să comunice, era speriată, pentru ca apoi cu ajutorul familiei și al terapeuților să revină la comportamentul său normal). Această succesiune de comportamente s-a produs în două momente pe parcursul celor 15 zile.
Aceste schimbări de comportament denotă suferință din partea copilului a unei agresiuni (indiferent de ce natură: psihică, fizică, verbală)»”, se arată în comunicatul transmis MEDIAFAX.

Turza precizează că, încă de la începerea cursurilor, în cadrul Școlii Speciale nr. 11, atât ea, cât și soțul său au fost permanent îndemnați să-i administreze copilului tratamente neuroleptice în vederea sedării, în ciuda faptului că aceștia au precizat constant că fata are probleme cardiace.

„În acest sens, ne-au fost prezentate constant cazurile de «succes» ale celorlați elevi, care sedați fiind sunt «liniștiți» și «cuminți». În contextul în care fiica mea este înscrisă într-o școală specială, conform Orientării CMBRAE, unde rolul cadrelor didactice este să cunoască și să adreseze nevoile speciale ale copilului cu dizabilități, în completarea actului educațional, în contextul în care minora este în situația unei triple vulnerabilități, respectiv aceea de copil cu dizabilitate non-verbală, aceasta este agresată fizic și verbal de cadrele didactice deoarece, în absența sedării acestea, sunt nevoite să răspundă cerințelor fișei postului, respectiv să aplice metode de psihopedagogie specială, ceea ce din punctul lor de vedere, este un efort prea mare”, precizează Mădălina Turza.

Președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități consideră că agresarea unui copil de către un cadru didactic în timpul orelor de curs reprezintă o faptă extrem de gravă, cu incidență în legea penală și civilă, care denotă încă o dată tratamentul inuman și degradant constant la care sunt supuși copiii cu dizabilități.

„În ultimii trei ani am apărat drepturile a sute de copii cu dizabilități aflați în situații de discriminare sau abuz, am facut plângeri, sesizări, acțiuni în instanță, am denunțat și am obținut decizii definitive. Am încercat să mă obișnuiesc cu ideea că nu există servicii, că nu există un sistem de educație adecvat nevoilor lor și am încercat să schimb ceva. Astăzi, însă, sistemul mi-a declarat război personal. Copilul meu a fost bătut. Copilul meu a fost chinuit. Copilul meu nu a putut să-mi spună. A trebuit să apară urme fizice ca să-i înțeleg suferința. (…) Nu voi ezita să mă folosesc de toate mijloacele legale existente pentru ca vocea lor să fie auzită dincolo de tăcerea la care sunt condamnați de sistemul din România”, a declarat Mădălina Turza.

Citește și