Aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare a fost îmbunătăță, astfel încât consumatorii să poată compara prețul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit. Până acum, aplicația permitea compararea prețului doar pentru un coș ce conținea minim cinci produse, relatează Mediafax.
„Am îmbunătățit aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a veni în sprijinul consumatorilor, în această perioadă în care trebuie să ieșim cât mai puțin din casă. Acum, aplicația este mai ușor de utilizat, iar consumatorii se pot deplasa direct la magazinul unde au identificat produsul de care au nevoie, la prețul cel mai bun”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine aparținând Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan și Profi.
Platforma este gestionată de Consiliul Concurenței, dar datele/informațiile sunt încărcate în aplicație zilnic, la nivel național, de către companiile partenere.
Platforma online www.monitorulpreturilor.info poate fi accesată la nivelul întregii țări de pe telefonul mobil, tabletă sau PC. Aplicația îmbunătățită este deja disponibilă pentru PC, urmând ca în câteva zile să se poată descărca varianta actualizată din Google Play și App Store.
Proiectul a fost lansat anul trecut de Consiliul Concurenței și conține două componente: Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare și Monitorul Prețurilor Carburanților (care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto).