Plenul CSM nu a reușit nici a cincea oară validarea Adinei Florea ca șef al Secției speciale
Procurorul general a anunțat că plenul Consiliului a votat amânarea validării Adinei Florea la conducerea Secției de investigare a infracțiunilor din justiție.
„S-a amânat. S-a amânat la solicitarea unei părți care a fost implicată în procedură și s-a votat în plen amânarea. Nu s-a pus această problemă (desființarea Secției -n.r.)”, a declarat procurorul general Bogdan Licu, la finalul ședinței.
Surse din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) au declarat pentru MEDIAFAX că decizia plenului pentru validarea Adinei Florea la șefia Secției pentru investigarea infracțiunilor din justiție (SIIJ) a fost amânată după ce 10 dintre membrii CSM au votat pentru amânarea validării, iar 9 pentru dezbaterea cauzei.
Este pentru a cincea oară când membrii plenului CSM nu reușesc validarea concursului pentru conducerea Secției, după ce precedentele patru ședinte au fost boicotate.
Potrivit surselor citate, cei care au votat pentru amânarea validării Adinei Florea au fost judecătorul Andreea Chiș, procurorul Cristian Ban, procurorul Florin Deac, procurorul Codruț Olaru, judecătorul Bogdan Mateescu, procurorul general Bogdan Licu, judecătorul Mihai Bălan, procurorul Tatiana Toader, vicepreședintele CSM, procurorul Nicolae-Andrei Solomon și ministrul Justiției Ana Birchall.
Decizia plenului vine după ce mai mulți membri ai CSM au cerut amânarea ședinței de validare a Adinei Florea la conducerea Secției de investigare a infracțiunilor din justiție (SIIJ), pe motiv că nu au primit toate documentele, inclusiv fișele de notare din partea Comisiei de evaluare sau baremul.
„Este adevărat că fiind vorba de o funcție de conducere, conform legii atunci sigur că CV și proiectul de candidatura sunt încărcate pe site CSM-ului înainte de examen. Ceea ce am observat însă că ceea ce s a încărcat pe EMAP pentru astăzi este doar raportul Comisiei de evaluare și procesele verbale ale Comisiei de evaluare printre care și unul privind adoptarea baremului și a fișei de notare, însă ne lipsesc chiar fișele de notare. Dacă există fișe de notare, care este baremul conform acestor fișe de notare, dacă s-a acordat punctaj pentru fiecare punct de pe acel barem aprobat, nu știu care este pentru că nu am văzut baremul și fișa de notare. Așadar eu cer o amânare și să ne puneți la dispoziție aceste acte pentru că nu avem cum să validăm aceste două concursuri fără să știm actele care au stat la baza lor”, a susținut, la începutul ședinței, judecătorul Andreea Chiș.
La solicitarea enunțată de judecătorul CSM, președintele Consiliului, Lia Savonea, a replicat că regulamentul nu prevede asemenea obligații.
Ulterior, Chiș a precizat că nu poate vota în lipsa acestor acte. „Nu putem să avem o validare de concurs fără să avem aceste acte. Este o chestiune de bun simț. Eu ce votez. Știți, apropo de concurs, pentru că s-a discutat concursul pentru funcția de inspector șef, și acolo a fost exact aceeași discuție, să se pună la dispoziția membrilor plenului fișele de notare, exact acea discuție a fost, să vedem dacă ați adoptat un barem. Vreau să văd acele fișe de notare și cred că trebuia să se cunoască aceste lucruri pentru că am solicitat și cu alte ocazii să ni se pună la dispoziție aceste acte. Nu cred că trebuia să spun eu cu nu știu câte zile înainte, nu m-am așteptat. Mărturisesc până în ultima clipă că am verificat”, a mai spus Andreea Chiș.
Și procurorul CSM Florin Deac a cerut amânarea ședinței de plen pentru o dată ulterioară. „Solicit amânarea până la momentul pronunțării unei hotărâri în cauzele conexate. Dar ar mai fi un motiv pentru care au aș solicita amânarea, respectiv referitor la aspectul declanșării concursului în termenul prevăzut de lege și aici mă refer la legislația subsidiară, respectiv la acel termen de 60 de zile din regulamentul privind numirea procurorilor. După cum se știe, acest concurs s-a finalizat în circa 30 de zile. Aș solicita să solicităm o notă în care să ne lămurească despre ce termen este vorba în această situație, măcar pentru viitor să știm cum să facem și să luăm totuși o hotărâre legală în legătură cu acest aspect”, a declarat Florin Deac.