PMB vrea asistență juridică pentru posibile creanțe la Romstrade privind pasajul Mihai Bravu
PMB vrea să contracteze servicii de consultanță, asistență și reprezentare juridică pentru a identifica posibile creanțe rezultate în urma rezilierii contractului cu SC Romstrade SRL, care trebuia să construiască pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, potrivit unui proiect discutat marți de CGMB.
În raportul de specialitate al proiectului de hotărâre se arată că municipalitatea „trebuie să depună, în regim de urgență, toate diligențele pentru a identifica posibile creanțe ce pot face obiectul unei cereri de admitere a creanțelor asupra averii debitoarei SC Romstrade SRL”.
Potrivit raportului, contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii a fost reziliat anticipat, iar pe rolul Tribunalului Giurgiu se află un dosar prin care s-a admis deschiderea procedurii generale a insolvenței împotriva debitoarei SC Romstrade.
Conform aceluiași document, lipsa de consultanță ar avea „impact negativ și consecințe financiare deosebit de grave”, iar respectivele servicii nu pot fi asigurate de Direcția Juridică a Primăriei Municipiului București (PMB).
Decontarea cheltuielilor pentru serviciile juridice ce urmează să fie achiziționate vor fi asigurate din bugetul municipalității, potrivit raportului de specialitate.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, declara, la începutul lunii octombrie 2012, că podul de la Mihai Bravu va fi terminat întrucât stă „călare” pe constructor, el admițând că locuitorii din zonă sunt nemulțumiți de întârzieri, pe care le-a justificat prin existența unor inadvertențe în ceea ce privește primul proiect.
Ulterior, în decembrie, Oprescu a precizat că a reziliat contractul încheiat cu Romstrade și că proiectul pasajului este în faza de expertiză, urmând să fie scos din nou la licitație.
Compania Romstrade aparține omului de afaceri Nelu Iordache, aflat în arest preventiv din 2 decembrie 2012, fiind cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocați pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad.
În 28 aprilie 2011, Consiliul General al Municipiului București a aprobat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, pentru o suprafață de aproximativ 15 hectare.
Pasajul denivelat a fost prevăzut a fi realizat suprateran pe relația Șoseaua Mihai Bravu – artera propusă la limita estică a Parcului Tineretului, pentru închiderea inelului principal de circulație al municipiului București, ca legătură directă dintre Șoseaua Mihai Bravu și intersecția Șoseaua Olteniței cu Bulevardul Constantin Brâncoveanu.
Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii este prevăzut în Planul Urbanistic General (PUG) al Bucureștiului, făcând parte din categoria lucrărilor de închidere a inelului principal de circulație.
Lucrările la pasajul suprateran au început în 17 ianuarie 2011. Primăria Municipiului București a atribuit contractul, la începutul lunii decembrie 2011, companiei Romstrade.
Proiectul a fost estimat inițial la 99,4 milioane lei, fără TVA, iar autoritatea contractantă a primit trei oferte pentru realizarea lucrărilor.