Prima pagină » Știri » Ponta anunță o nouă taxă pentru șoferi: „Să vă dau și vestea proastă”. Cine o va achita

Ponta anunță o nouă taxă pentru șoferi: „Să vă dau și vestea proastă”. Cine o va achita

Șoferii care vor circula pe autostradă între Pitești și Constanța vor fi obligați să achite o taxă, iar din banii astfel colectați vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei, reiese din declarațiile premierului Victor Ponta.

Șoferii care vor circula pe autostradă între Pitești și Constanța vor fi obligați să achite o taxă, iar din banii astfel colectați vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei, reiese din declarațiile premierului Victor Ponta.

„Să vă dau și vestea proastă: centura sud se face, dar nu se face din banii noștri și va fi practic cu taxă, adică va fi de la Pitești până la Constanța. Eu vă zic adevărul, că după aia o să spuneți cum e cu taxa. Nu va fi mare taxa, dar… Deci, Pitești-Constanța, intri la Pitești și te dai jos la Constanța de pe autostradă, dar va fi cu taxă”, a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, aflat în inspecție pe centura de sud a Capitalei.

În primăvara acestui an, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, declara că tronsoanele de autostradă Comarnic-Brașov și Craiova-Pitești, precum și centura sud a Bucureștiului, pe care autoritățile își propun să le construiască prin concesiune până la alegerile din 2016, vor fi taxate după intrarea în exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.

Ponta vrea un nou sistem de taxare pentru podul de la Fetești – Cernavodă

Sistemul de taxare a autovehiculelor care circulă pe Podul Cernavodă trebuie regândit și implementat cel târziu până în primăvară, altfel vara viitoare trebuie ridicate din nou bariere pentru a se evita blocaje, i-a transmis premierul Victor Ponta ministrului delegat pentru infrastructură, Dan Șova. „Vara asta trece așa, cu faptul că am scos taxa că se făceau cozile alea…Ne batem joc de oameni, avem autostradă, două ore București-Constanța și două ore stau la barieră. Vă rog frumos, împreună cu CNADNR să faceți un proiect pe care să-l imprementăm în toamna asta, cel mai târziu în primăvară, ca să nu ne trezim vara viitoare că iarăși avem probleme și trebuie să ridicăm barierele”, i-a spus Ponta lui Șova. Acesta din urmă a declarat, pentru gândul, că nu are deocamdată o soluție, însă va fo găsită una în perioada următoare. 
 

Avem cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din UE

România deține cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puțin decât bulgarii și de opt ori mai puțin decât germanii. Datele reies din calculele gândul  pe baza celor mai recente informații  Eurostat.

Rețeaua de autostrăzi din UE

Cea mai mare densitate de autostrăzi pe cap de locuitor se înregistrează în Slovenia, cu 37,3 cm pe locuitor, urmată de Spania, cu 31 cm și Cipru – 29,8 cm.

De ce nu avem mai multe autostrăzi? Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național vorbește despre „incompetența foștilor miniștri ai Transporturilor” și procedurile greoaie de atribuire a contractelor de la Compania Națională de Autostrăzi, pentru care „vina este a CNADNR, de sus până jos”.

Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor, susține că „explicații pot fi foarte multe, dar în general țin de bani”.

Între 2007 și 2012 CNADNR a avut la dispoziție 4 miliarde de euro pentru autostrăzi și alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naționale. În aceeași perioadă, rețeaua de șosele a României a crescut cu 267 de kilometri de autostrăzi și circa 1.500 de kilometri de drumuri naționale reabilitate și variante de ocolire, potrivit Ziarului Financiar.

La nivelul celor 27 de state ale UE există 5.000.000 km de drumuri, din care 65.100 km de autostrăzi, 212.800 km de linie ferată și 42.709 km de căi navigabile. Investiția totală în infrastructura de transport din UE în perioada 2000-2006 a fost de 859 de miliarde de euro, potrivit celor mai recente date ale Comisiei Europene.

 

Citește și