Premierul Victor Ponta a sugerat că l-ar fi demis pe Septimiu Buzașu din postul de secretar de stat în Ministerul Transporturilor dacă autostrada București-Ploiești nu ar fi fost pusă în circulație joi, 20 iulie.
„Mă bucur că avem autostrada gata, că altfel rămâneam fără secretar de stat”, a spus Ponta, care a inaugurat tronsonul de autostradă București-Ploiești.
La ceremonie a asistat și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzașu.
La începutul lunii iulie, premierul Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să îi transmită secretarului de stat Septimiu Buzașu că nu îi plac glumele acestuia „cu lumea de apoi” legate de termenul de finalizare a autostrăzii București-Ploiești și că este bine să și le păstreze pentru el.
Secretarul de stat inspectase atunci șantierul de construcție a autostrăzii București-Ploiești, care trebuia încheiat la finele lunii iunie, el spunând însă presei că nu poate exista niciodată o garanție în privința termenelor, deoarece pentru finele lunii iunie era anunțat și sfârșitul lumii.
Mihail Bașulescu a fost demis la începutul lunii iulie de la conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, susținând atunci că decizia a fost luată din cauza întârzierilor înregistraten derularea lucrărilor de construcție a autostrăzii București-Ploiești.
Director general a fost numit Mircea Pop, anterior director în CNADNR.
Primul termen de dare în folosință a autostrăzii București-Ploiești a fost anul 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.
În urmă cu două săptămâni, premierul Ponta a anunțat că Guvernul va aplica penalități în cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depășit termenul de execuție a lucrărilor la autostrada București-Ploiești, bani care vor fi folosiți pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile.
El a arătat că lucrările sunt întârziate și din cauză că „băieții deștepți” au aflat dinainte traseul autostrăzii și au cumpărat mai multe proprietăți, cerând acum despăgubiri. Ponta a precizat însă că Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrărilor, iar proprietarii vor avea dreptul să acționeze statul în judecată.
Lucrările la A3 sunt împărțite în două sectoare, București-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.