Traficul pe autostrada București-Ploiești (A3) a fost deschis joi, cu excepția ieșirii spre Snagov în cazul căreia lucrările vor fi finalizate miercuri, Guvernul menținându-și însă decizia de a aplica penalități pentru depășirea termenului de execuție, a declarat premierul Victor Ponta.
El a inaugurat tronsonul de autostradă București-Ploiești, alături de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, în mandatul căruia au fost începute lucrările.
„Cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi în România a greșit”, a spus Ponta, făcând referire la președintele suspendat Traian Băsescu, fost ministru al Transporturilor.
El i-a avertizat pe reprezentanții Ministerului Transporturilor că sunt responsabili pentru ca ieșirea spre Snagov a autostrăzii să fie finalizată miercuri de către Euroconstruct. Pe autostrada București-Ploiești se va circula pe patru benzi, cu un regim de viteză de maximum 100 kilometri pe oră.
Atenționat de jurnaliști că tronsonul de autostradă este pus în circulație fără ca parcările și alte facilități să fi fost terminate, premierul a apreciat că ar fi fost o greșeală ca punerea în circulație să fi fost amânată din acest motiv.
Același punct de vedere a fost susținut și de fostul premier Tăriceanu, care a arătat că parcările și stațiile de benzină nu sunt obligatorii în această fază.
„Un tronson de 60 kilometri este o distanță pentru care nu sunt necesare stații de bezină. Sunt fericit că lucrarea a fost terminată, dar trist că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât”, a spus Tăriceanu.
Primul termen de dare în folosință a autostrăzii București-Ploiești a fost anul 2010, finalizarea fiind amânată de mai multe ori.
În urmă cu două săptămâni, premierul Ponta a anunțat că Guvernul va aplica penalități în cuantum total de 15 milioane lei firmelor care au depășit termenul de execuție a lucrărilor la autostrada București-Ploiești, bani care vor fi folosiți pentru programele speciale destinate persoanelor cu boli incurabile.
El a arătat că lucrările sunt întârziate și din cauză că „băieții deștepți” au aflat dinainte traseul autostrăzii și au cumpărat mai multe proprietăți, cerând acum despăgubiri. Ponta a precizat însă că Executivul va recurge la exproprieri pentru rapiditatea lucrărilor, iar proprietarii vor avea dreptul să acționeze statul în judecată.
Lucrările la A3 sunt împărțite în două sectoare, București-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.