Prima pagină » Știri » Ponta îi răspunde lui Iohannis. Ce „minciuni” și „dezinformări” reclamă premierul

Ponta îi răspunde lui Iohannis. Ce „minciuni” și „dezinformări” reclamă premierul

Ponta îi răspunde lui Iohannis. Ce „minciuni
La o zi după ce președintele Klaus Iohannis a criticat situația creată după introducerea cardului de sănătate, premierul Victo Ponta răspunde dur atacurilor.

Blocarea cardurilor de sănătate în bancomate a reprezentat o minciună, iar acțiunea împotriva fraudelor din sănătate va continua în pofda lobby-ului și a dezinformărilor, spune premierul Ponta, arătând că la sistemul cardurilor, care va genera economii de 300 milioane euro, s-a lucrat cu Serviciul Român de Informații (SRI) și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

„Cardul de sănătate este un proiect vechi, am lucrat foarte bine cu Bușoi, când era președintele CNAS, după aceea cu Ciurchea, cu SRI, cu STS, și doar anul acesta cel puțin 300 milioane euro facem economii, bani care rămân toți la sănătate. Mă aștepam să fie supărați, să auzim că 2.500 de carduri sunt blocate în bancomate. Bineînțeles că a fost o minciună, nu era niciun card. Că mii de oameni la cozi, că alte lucruri…e normal. Dar cât voi fi prim-ministru – până în 2016, după 2016 – evaziunea fiscală trebuie combătută, frauda din sănătate trebuie combătută și, indiferent de lobby-ul, dezinformarea și propaganda împotrivă, sunt foarte hotărât să duc această bătălie la bun sfârșit”, a spus Ponta.

Președintele Klaus Iohannis a declarat, vineri, că Guvernul a pregătit prost implementarea programului privind cardul de sănătate, el menționând că m văzut mii de oameni care stau la cozi și că este „un scandal public”.

Reprezentanții PSD au reacționat la declarațiile președintelui Iohannis printr-un comunicat trimis de purtătorul de cuvânt al partidului, Gabriela Podașcă, în care aceasta afirmă că vrea să creadă că iritarea președintelui nu este „rezultatul lobby-ului celor care nu mai pot fura bani din sănătate”

Aproape 1.000 de persoane au așteptat la coadă, luni, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București pentru a-și lua cardul de sănătate sau o adeverință, după ce la sfârșitul săptămânii trecute medicii de familie le-au spus că din 1 mai nu vor mai fi primiți în spitale fără acesta.

Încă de la ora 05.00, la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) s-au adunat câteva zeci de persoane. Numărul acestora a crescut în orele următoare, astfel că până la 13.00 aproape 1.000 de persoane au stat la coadă pentru a solicita cardul de sănătate sau o adeverință.

Purtătorul de cuvânt al CASMB, Cristina Călinoiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că implementarea, de la 1 mai, a cardului de asigurări de sănătate a creat, în principal, aglomerație, după anunțul medicilor de familie că pacienții nu vor primi servicii medicale fără card.

„Oamenii spun că medicii nu îi primesc fără aceste carduri. I-am rugat să-i reclame pe doctori, pentru că aceștia nu au voie să-i refuze, dar decât să se certe cu medicul lor, oamenii preferă să vină la CASMB și să se certe cu noi”, a spus Cristina Călinoiu.

Potrivit acesteia, de mai bine de o lună, CASMB a lansat mai multe aplicații, astfel încât toți cei care nu au primit cardul să-l poată ridica în condiții civilizate.

În București, au fost acordate, luni, aproape 7.500 de servicii medicale. Dintre acestea, au fost acordate 3.608 servicii medicale fără card, 2.946 de către medicii de familie, iar 3.823 după validarea cardului, dintre care 2.277 de către medicii de familie.

De asemenea, o echipă de Control a Casei de Asigurări Naționale de Sănătate (CNAS) a făcut, marți, un control la Policlinica Vitan, după mai multe sesizări privind acordarea serviciilor medicale în această unitate pe baza cardului de asigurări de sănătate.

În urma acestor controale, echipa CNAS a constatat că la două dintre cabinetele medicale asigurații se aflau în sala de așteptare iar cardurile de sănătate ale acestora erau în cabinetul medicului.

Un medic de familie avea un afiș pe ușă pe care scria că nu acordă consultații medicale decât pe baza cardului, însă au fost consultații și pacienții care nu aveau card.

De asemenea, echipa de control a constatat că un mare număr de asigurați au solicitat numai activarea cardului fără a avea însă nevoie de un serviciu medical.

Conducerea CNAS a recomandat asiguraților să activeze cardul numai atunci când au nevoie de un serviciu medical. CNAS va desfășura și în perioada următoare controale la nivel național la furnizorii de servicii medicale aflați în relație contruactuală cu casele de sănătate, mai ales acolo unde au fost primite sesizări din partea pacienților.

„Vom aplica sancțiuni tuturor acelor furnizori care refuză dreptul la servicii medicale unei persoane asigurate, principala noastră preocupare în acest moment este ca pacienții să beneficieze de servicii medicale atunci când au nevoie de ele”, a declarat marți președintele CNAS Vasile Ciurchea.

Asiguratul care nu primește serviciul medical pentru că nu prezintă cardul de sănătate trebuie să sesiseze imediat casa de asigurări în evidența căreia se află. În cazul în care se confruntă cu alte probleme în acordarea asistenței medicale sau pentru a ridica o rețetă din farmacie pacientul va telefona la numărul de telefon inscripționat pe cardul lui de sănătate, potrivit președintelui CNAS.

Citește și