Traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricționat la maxim 3,5 tone de la 1 octombrie, astfel încât vor mai putea circula doar mașinile mici și microbuzele de școală, iar din iunie anul viitor podul va fi închis, timp în care se va lucra la podul de la Poarta 10 ca variantă alternativă.
„De la 1 octombrie trebuie să restricționăm traficul pe podul actual (n.r. – de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar mașinile mici și microbuzele de școală, circulația tuturor celorlalte autovehicule – camioane, autobuze, inclusiv cele aparținând transportului în comun – urmând să fie oprită. Traficul mașinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privința degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistență. Dacă va apărea o situație de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranța celor care folosesc podul este prioritară”, a declarat, vineri, la Constanța, premierul Victor Ponta, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Premierul a spus că în ceea ce privește situația autovehiculelor de intervenție pentru situații de urgență care au peste 3,5 tone, acestea evident vor trece pe pod, fiind o situație de urgență.
„Nu de la o mașină de pompieri se degradează podul, dar dacă trec zilnic mașini grele evident că degradarea se accentuează”, a spus Ponta.
Potrivit lui Ponta, autoritățile implicate vor face o monitorizare exactă și vor fi puse la dispoziție toate resursele necesare pentru ca podul de la Poarta 10 (n.r. – podul de peste Canal de la Poarta 9 – 10 a Portului, aflat în prelungirea autostrăzii, care are și o bretea ce duce la Agigea) să fie terminat până în luna mai 2014, astfel încât atunci când va fi închis complet traficul pe podul de la Agigea celălalt să-l poată suplini.
„Din iunie 2014 se închide podul actual pentru reparații în măsura în care există soluție alternativă cu podul de la Poarta 10”, a spus Ponta.
Premierul a adăugat că va fi mărită capacitatea de transport feroviar pentru navetiști și că, de asemenea, săptămâna viitoare de la Galați va fi adus bacul pentru transportul tirurilor „ca să nu ocolească o sută și ceva de kilometri.
„Am mai luat decizia ca, în privința traficului greu, care va fi cel mai afectat, Consiliul Județean Constanța să suspende taxa pentru drumurile județene, urmând ca prejudiciul creat bugetului județean să fie compensat din fondul de rezervă al Guvernului”, a mai spus Ponta.
Premierul Victor Ponta s-a întâlnit, vineri, cu responsabilii în cazul închiderii podului de la Agigea pentru a reanaliza situația, la ședință participând reprezentanți ai constructorului, ai consultantului tehnic, ai IPTANA, ai unor ministere, ai Poliției Rutiere, dar și primari din localitățile afectate de măsură.
Miercuri, premierul declara că datele actuale indică faptul că aproape jumătate din structura podului de la Agigea este afectată și poate să cadă în orice moment.