Încep lucrările la prima secțiune de austostradă din zona montană din istoria României, care va face legătura între Tigveni și Curtea de Argeș, parte a autostrăzii Sibiu-Pitești, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
”În luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană. Iată că ne ținem de cuvânt și începem.
Astăzi a fost emisă autorizația de construire pentru execuția Secțiunii IV: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești, care prevede și construcția unui tunelde autostradă cu o lungime de 1,3 km”, a scris secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu pe Facebook.
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș, pentru care s-au autorizat lucrările de construire, are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momâia, cu o lungime de 1,3 km.
Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
”Astăzi au fost depuse 5 oferte pentru proiectarea și execuția Tronsonului 1 al Autostrăzii Sibiu-Fagăraș (ultimul din cele 4 tronsoane) de către firme din Turcia, Italia, precum și de către filiala din România a unei firme austriece”, transmite și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
În lungime de 14,25 km, acest tronson va face legătura între Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) și Avrig – Mârșa (DJ105G).
Durata contractului este de 48 de luni din care, 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioadă de execuție a lucrărilor, iar valoarea estimată a acestuia este de 2 miliarde de lei fără TVA. Întregul proiect de autostradă este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.
În acest moment sunt în total în evaluare, pentru toate cele 4 tronsoane, 21 de oferte.
Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraș are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European și face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT – Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania).