„Majoritatea statelor din Uniunea Europeană au manual de sport pentru clasa a V-a. De exemplu Franța. Nu este decizia Ministerului Educației, aceste programe făcute de experți ai Academiei Române, alături două instituții care se ocupă de elaborarea programelor școlare și rescrierea programei școlare. Este pentru prima dată când s-a introdus acest manual în România. Este util și pentru părinți și pentru elevi. Sunt trei manuale. Profesorii vor stabili pe care vor lucra. Acest manual e un intrument care poate fi folosit cu succes și de elev, și de părinte și de profesor. Vedem reclame să facem mișcare 30 de minute zilnic, dar nu prea știm să facem asta. Cred că e important ca un copil de clasa a V-a să știe cum să facă mișcare corect, cum să se îmbrace la o oră de sport. O să încurajez orele de sport și pentru clasele 9- 12”, a declarat ministrul Educației.
Liviu Pop a dat asigurări că toți copiii de clasa a V-a vor avea manualele necesare. Ministrul a anunțat că este prima dată când copiii de la clasa a V-a vor avea disciplina informatică.
Completările vin după ce, joi seara, ministrul Educației a anunțat pe Facebook existența manualului de sport.
„Da, elevii din clasa a 5-a vor avea manual și la disciplina educație fizică. În 7 august finalizăm licitația pentru manualele la care s-au depus contestații. Trist este faptul că editurile nu au depus oferte pentru toate disciplinele. Caut soluții și pentru aceste situații”, a scris Liviu Pop.
Liviu Pop a postat și un link la care poate fi consultat unul dintre manuale.
Cartea are șase capitole, primul fiind Organizarea activităților motrice. În cadrul primului capitol, printre lecțiile care vor fi predate Poziția fundamentală stând și derivatele acesteia, Alinieri în linie și coloană și Întoarceri de pe loc. Al doilea capitol este Dezvoltare fizică armonioasă, fiind descrise exerciții. Al treilea capitol al manualului se numește Capacitatea motrică, printre lecții fiind Mersul, Alergatul, Săritura. Discipline sportive este al patrulea capitol, iar capitolul V este Igiena și protecție individuală. Ultimul capitol se numește Comportamente și atitudini, elevii urmând să fie învățați cum să se comporte într-o echipă sau la o competiție.