Premieră pentru podul feroviar de la Cernavodă: se întâmplă după 28 de ani
Lucrările la podul lung de 1.600 de metri vor fi gata anul viitor. Mai întâi, a fost închis sensul dinspre Constanța spre București.
„Se vor face trei lucrări principale. Revopsirea – protecția anticorozivă care constă în revopsire și sablare, schimbarea suprastructurii și consolidarea elementelor deteriorate”, a spus Cristian Dobrescu, șef de șantier, citat de Digi24.
În aproape 30 de ani, pe pod nu s-au făcut vreodată lucrări ample. Între timp au apărut fisuri pe care constructorii trebuie să le repare.
„Podul nou este din noiembrie 1987 în circulație. Lucrări la el, prea mari, nu s-au mai făcut, decât lucrări de întreținere. Vrând-nevrând necesită și o consolidare”, a afirmat Marcel Bordeianu, șef de secție poduri CF.
Potrivit reprezentanților CFR Călători, lucrările nu vor provoca întârzieri ale trenurilor care circulă între Constanța și București.
Podul istoric, vechi de 120 de ani, realizat după planurile lui Anghel Saligny a fost redat în folosință, tocmai pentru a se putea începe lucrările pe podul nou de la Cernavodă.
Lucrările se fac în cadrul unui proiect cu fonduri europene. Ministerul Transporturilor va cheltui 34 de milioane de euro pentru repararea și consolidarea celor două poduri de la Cernavodă și a celor două de la Fetești.