Prima pagină » Știri » Premierul Nicolae Ciucă și alți trei miniștri, prezenți la semnarea contractului de reabilitare DJ 102I Valea Doftanei-Brădet. Ciucă: ”Acest drum este o alternativă la DN 1 şi DN 1A”

Premierul Nicolae Ciucă și alți trei miniștri, prezenți la semnarea contractului de reabilitare DJ 102I Valea Doftanei-Brădet. Ciucă: ”Acest drum este o alternativă la DN 1 şi DN 1A”

Premierul Nicolae Ciucă și alți trei miniștri, prezenți la semnarea contractului de reabilitare DJ 102I Valea Doftanei-Brădet. Ciucă: ”Acest drum este o alternativă la DN 1 şi DN 1A”

Premierul Nicolae Ciucă și miniștrii Cseke Attilla, Lucian Bode și Sorin Grindeanu, alături de autoritățile locale au fost prezenți, miercuri, la Primăria comunei Valea Doftanei, unde s-a semnat contractul de reabilitare şi modernizare a DJ 102I Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul Braşov.

Ciucă a subliniat că acest drum este o alternativă la DN 1 şi DN1A şi a adăugat că nu a renunţat la proiectul legării Ploieştiului de Braşov prin autostradă, pe acest subiect fiind discuţii la nivelul Executivului care să aibă ca rezultat concretizarea acestui proiect.

„Este de asemenea important să subliniem că acest tronson de infrastructură rutieră va asigura o alternativă şi la traficul foarte aglomerat de pe DN 1 şi de pe DN 1A şi înainte de a fi luată această decizie de a veni aici am discutat şi care este perspectiva, pentru că, practic, noi discutăm de un segment de drum între Valea Doftanei şi Săcele, 25 de kilometri, dar este nevoie, ca să ne atingem obiectivul, ca partea de comunicaţie între Câmpina şi Valea Doftanei să fie reabilitată şi să asigure circulaţia la acelaşi standard aşa cum va fi construit segmentul acesta de drum. Doresc să subliniez că nu s-a renunţat la proiectul legării Ploieştiului de Braşov prin autostradă şi discuţiile pe care le avem la nivelul guvernului (…) să concretizeze demararea proiectului autostrăzii”, a afirmat premierul Nicolae Ciucă.

La eveniment au mai fost prezenţi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, ministrul de Interne, Lucian Bode, şi autorităţi locale.

”Pot fi demarate lucrările de construcție a drumului de pe Valea Doftanei! Am participat, astăzi, împreună cu prim-ministrul Nicolae Ciucă, la semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor care au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe Valea Prahovei, pe drumurile naționale DN1 și DN1A (respectiv între Câmpina și Săcele). Investiția, finanțată de Ministerul Dezvoltării, are o valoare de peste 400 de milioane de lei, și presupune modernizarea a peste 25 km, putând constitui o alternativă pentru DN1 București – Brașov”, a transmis, la rândul său, Cseke Attila, pe Facebook.

Ministrul de interne Lucian Bode, de asemenea, prezent la evenimentul de la Valea Doftanei a precizat pe contul său de Facebook că prin semnarea de către CNI a contractului de proiectare și execuție pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102 I, care face legătura între Valea Doftanei și Săcele, se materializează unul dintre proiectele gândite acum doi ani pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei.

”Mă bucur să văd că proiectele de infrastructură rutieră, demarate în anul 2020, sunt continuate și au ajuns în faze avansate de implementare. La acel moment ne-am axat pe un portofoliu de 4 proiecte, obiectivul fiind identificarea de soluții pe termen mediu și lung prin care să rezolvăm o mare problemă – aglomerația de pe Valea Prahovei. Unul dintre ele cu o istorie tumultoasă, și anume Autostrada Comarnic Brașov – pentru care am anulat acel parteneriat public-privat și l-am preluat la MTI de la Comisia Națională pentru Strategie şi Prognoză”, mai spune Bode.
Un alt proiect viza construcția variantelor ocolitoare pentru Comarnic, Azuga și Bușteni pentru care am creat cadrul legal în vederea încheierii de acorduri de parteneriat între autoritățile locale și CNAIR, un proiect care merge înainte cu implicarea CJ Prahova.
O altă măsură de decongestionare a traficului presupune construirea a 6 pasaje rutiere supraterane și subterane pe DN1, proiect cu finanțare europeană care a ajuns în etapa de lansare proceduri de atribuire execuție lucrări.
Iar cel de-al patrulea proiect a fost identificarea unei variante alternative la DN 1 și DN1 A, prin reabilitarea și modernizarea drumului județean pentru care azi s-a semnat contractul de execuție, după ce în anul 2020 a fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate.
”Este un proiect de anvergură cu valențe strategice și cu impact major în zonă, care va genera dezvoltare prin realizarea unei noi conexiuni rutiere moderne și mult mai rapide între județul Prahova și Brașov. Felicit echipele de implementare care au făcut posibil acest proiect! Mai este mult de muncă, mai ales pe perioada derulării contractului de execuție care trebuie monitorizat strict, astfel încât să fie respectate termenele asumate. Investițiile în infrastructură rămân motorul dezvoltării economice locale și naționale, iar susținerea lor constituie un obiectiv prioritar pentru Guvernul Nicolae Ciucă”, transmite Lucian Bode pe Facebook.
Reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean se va realiza între km 37+620 şi km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în două tronsoane, unul pe raza judeţului Prahova, altul în Braşov. Durata de execuţie a obiectivului este de 42 de luni, iar valoarea totală estimată este de 642 de milioane de lei, din care MDLPA, prin Compania Naţională de Investiţii, va asigura 616 milioane de lei, diferenţa fiind suportată de Consiliile Judeţene Prahova şi Braşov.
Marinela Sârbu este absolventă a Facultății de Jurnalism în cadrul Universității Hyperion din București. În presa scrisă, a activat timp de doi ani ca redactor pe secția Externe în cadrul agenției ... vezi toate articolele

Citește și