Premierul Orban, despre sistemul feroviar de transport: Mai mult de 60% din reparațiile la calea ferată au termenul depășit
„Una din marile probleme pe care le avem este că rețeaua foarte mare pe care o avem de cale ferată se află în stadiu de degradare. Sunt kilometri și kilometri, mai mult de 60% din rețeaua feroviară a depășit termenul de reparații. Se circulă cu peste 1000 de limite de viteză șu sunt în jur de 1200 de poduri la care s-a depăși termenul de reparații. Cu cât mergem mai încet cu atât ne costă mai mult. În ultimii 30 de ani calea ferată a fost tratată drept o cenușăreasă a infrastructurii. Trebuie să schimbăm această mentalitate”, a explicat premierul.
Acesta a mai spus că deși Romînia are avantajul de a fi una „dintre porțile de Est ale UE” nu este la fel de rapidă în infrastructură față de altele aflate în aceeași situație.
„Totdeauna am susținut că România are un avataj uriaș de a fi o poartă de Est a Uniunii Europene, nu suntem în schimb singura poartă de Est. Din păcate alte porți de Est se mișcă mult mai repede decât noi. Bulgaria a construit podul Calafat-Vidin înainte ca noi să finalizăm legătura între Portul Constanța și granița de Vest. Clar unul dintre obiectivele noastre este de a finaliza această legătură. Mai avem câteva obiective: Autostrada de Sud a Bucureștiului, pentru că nu poți să închizi coridorul 4 dacă nu faci Autostrada de Centură a Capitalei, Centură care este sufocantă în momentul de față”, a mai declarat Ludovic Orban.