Președintele CNADNR, explicație halucinantă: ”Construcția autostrăzii Lugoj-Deva, blocată de lilieci”
„Pe Lugoj-Deva, de exemplu, este un acord de mediu care trebuie revizuit. Este o peșteră artificială făcută de om în Primul Război Mondial sau Al Doilea Război Mondial și bineînțeles liliecii… nu și-au găsit chiar un adăpost, dar este o peșteră de tranzit (…)Este un studiu de evaluare al impactului acestei autostrăzi în zonă (…) Mai nou constructorul propune devierea traseului și să lăsăm peștera intactă. Asta înseamnă să aruncăm proiectul doi-trei ani, poate chiar mai mult”, a declarat Homor, la B1 TV.
De altfel, președintele CNADNR afirmă că marea problemă cu care s-a confruntat ministerul Transporturilor și motivul pentru care guvernul Cioloș nu a reușit să facă niciun kilometru de autostradă îl reprezintă lipsa autorizațiilor la șantierele care erau deja în execuție.
„Am avut foarte multe autostrăzi unde s-a lucrat fără autorizație. Lucrul fără autorizație este incompatibil cu legislația aplicabilă, fapt ce a dus la stoparea evoluției acestor autostrăzi, în mare parte a șantierelor, proiecte care erau într-o evoluție destul de bună. Dar ținând cont că s-au efectuat fără autorizație este o faptă pedepsită penal. Am fost nevoiți să stopăm aceste lucrări. Obținerea acestor autorizații de construire a reprezentat unul din obiectivele primordiale pentru mine și tot ministerul. Am reușit să autorizăm două loturi din Sebeș-Turda, lotul 1 și lotul 3, am primit autorizația pentru lotul 4″, a mai spus Cătălin Homor.