Pricopie: Mi-aș dori să fiu ministrul Educației și Finanțelor, poate aș rezolva și procentul din PIB
„Parterneriatul dintre Educație și Banca Națională are rădăcini în istorie. Vedem acolo momentul în care Banca a fost fondată (1880) și dacă ne uităm la anul în care Ateneul Român, de exemplu, a fost construit (1888), pe vremea aceea Educația și Cultura erau sub aceeași egidă. Eu astăzi, recunosc, mi-aș dori să fiu ministrul Educației și Finanțelor, nu ministrul Educației și Culturii, pentru că dacă aș fi și al Finanțelor, poate aș rezolva și procentul din PIB”, a afirmat joi Pricopie la conferința internațională „Educația financiară: investiție în viitorul societății”, organizat sub egida Global Money Week de către Banca Națională a României în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și cu sprijinul Child & Youth Finance International, Junior Achievement România și Visa Europe.
Ultima problemă cauzată de lipsa banilor în educație a fost legată de neplata profesorilor implicați în corectarea lucrărilor la simularea națională a Bacalaureatului, desfășurată între 3-7 martie. El a declarat la începutul lunii că profesorii implicați în simulările naționale nu vor fi plătiți, dar vor beneficia de timp liber și de recuperare.
„Este cel mai complicat semestru din ultimii 25 de ani pentru profesori. Sigur, și pentru elevi, dar pentru profesori, directori și inspectorii școlari este cel mai complicat an. Eu cred că trebuie să avem două lucruri diferite care, la un moment dat, se unesc între ele. Pe de-o parte este munca de zi cu zi a unui profesor, iar munca lui nu înseamnă numai ce predă, înseamnă și ce corectează acasă, inclusiv această pregătire pentru examen. Cealaltă problemă, a bugetului Educației, este una preluată de Guvernul Ponta în termeni realiști. S-a plecat de la 2,7% din PIB pentru educație în 2011, în 2012 am avut aproape 3% din PIB, în 2013 a fost 3,24%. În 2014, am ajuns la 3,4%. Am avut mai multe discuții cu premierul, cu Ministerul Finanțelor și sperăm ca direcția să meargă în sus, iar salariile profesorilor să crească, nu ca urmare a introducerii unor simulări sau evaluări naționale, ci ca urmare a unei politici coerente a Guvernului de creștere a crește salariile cadrelor didactice”, declara Pricopie la finele lunii februarie.