„România este în avangarda țărilor care își racordează și adaptează sistemul de educație la tendința mondială de utilizare a tehnologiei informației în procesul de predare – învățare”, spune ministrul Educației, precizând că acest lucru este confirmat de noul Raport Horizon al Comisiei Europene, realizat în parteneriat cu experții în tehnologii educaționale din SUA.
Raportul arată că „îmbunătățirea abilităților digitale și a accesului la resursele digitale și deschise sunt esențiale, nu numai pentru ameliorarea procesului de predare, ci și pentru crearea unor modele de învățământ flexibile, care facilitează învățarea de-a lungul vieții” și că este nevoie de acțiuni urgente „în vederea promovării inovării în sălile de clasă”.
Potrivit Ministerului Educației, „România se află înaintea multor state din Uniunea Europeană, fiind conectată la noile tendințe mondiale de creștere a calității procesului educațional și a adaptării la realitățile secolului al XXI-lea, prin aducerea tehnologiei mai aproape de școală”, prin introducerea manualelor digitale, dar și prin derularea unor proiecte precum „Internet în școala ta”, care presupune conectarea a 2.446 de școli din mediul rural și mic urban la Internet sau prin dotarea unor clase cu produse IT de ultimă generație.
În continuare, Ministerul Educației are în vedere mai mulți pași: continuarea revizuirii și modernizării programelor școlare, urmată de elaborarea unor noi manuale, inclusiv în format digital, pentru toți ceilalți ani de studiu (învățământ primar, gimnazial și liceal), identificarea resurselor în vederea dotării tuturor școlilor, inclusiv cele din mediul rural, cu tablete, dar și elaborarea unui proiect finanțat din fonduri europene pentru realizarea catalogului electronic, care să funcționeze în tot sistemul de învățământ.