Prima decizie a noului ministru al transporturilor: Ministerul cumpără autofreze pentru deszăpezire

Publicat: 28 12. 2012, 13:52
Actualizat: 05 07. 2013, 07:18

Ministerul Transporturilor a constatat că activitatea de deszăpezire este deficitară din cauza lipsei utilajelor de tip greu, în cazul fenomenelor meteo extreme, și a decis inițierea unui program de achiziții de autofreze.

Conducerea instituției a derulat, în perioada 23-27 decembrie, un control la un sfert din bazele de deszăpezire (dintr-un total de 300 de baze) de pe drumurile naționale.

În urma verificărilor, instituția a constatat deficiențe privind starea tehnică a utilajelor aflate în proprietatea firmelor de deszăpezire, diferențe între cantitățile de material antiderapant (sare și nisip) aprovizionate, față de cele din programul aprobat pentru iarna 2012-2013, dar și dferențe între numărul utilajelor existente și numărul utilajelor din programul aprobat.

„S-a constatat, de asemenea, că întregul program de deszăpezire este conceput pentru activități de întreținere a drumurilor naționale pe timp de iarnă, în condiții meteo normale. În cazul fenomenelor meteo extreme, activitatea de deszăpezire este deficitară din cauza lipsei utilajelor de tip greu (autofreze). Pentru soluționarea punctuală a acestei situații, MT a demarat un program de achiziție a unor astfel de utilaje specifice”, se arată într-un comunicat al instituției.

Totodată, Ministerul Transporturilor a solicitat autorităților locale, prin intermediul Ministerului Afacerilor Interne, curățarea și evacuarea zăpezii din interiorul localităților, aflată pe marginea drumurilor naționale, pentru facilitarea activităților de deszăpezire ulterioare.

„Ministerul dă asigurări că pe perioada sărbătorilor de iarnă a luat toate măsurile pentru ca circulația, în condiții de iarnă, să se desfășoare normal, atât pe drumurile naționale, cât și pe calea ferată”, se mai arată în comunicat.

Noul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele audierilor comisiilor parlamentare că dorește ca autoritățile locale și CNADNR să achiziționeze lame, care „costă 2 lei”, și încheierea unor parteneriate cu firmele de construcții din țară, pentru ca, în condițiile în care apar situații de urgență, acestea să poată fi montate pe camioane, însă fără contracte permanente.