PRIMA MAȘINĂ 2015. Ce autoturisme noi își pot cumpăra tinerii care vor să-și ia un credit cu dobândă subvenționată

Publicat: 06 03. 2015, 11:12

Plafonul de garantare alocat pentru 2014, în cazul programului Prima mașină, a fost de 50 milioane lei, în condițiile în care normele de aplicare ale acestuia au fost adoptate în decembrie. Până în prezent, potrivit site-ului fngcimm.ro, în program s-au înscris zece finanțatori: BCR, BRD, CEC Bank, Porsche Bank România, Alpha Bank, CREDITCOOP, ING Bank, RCI Leasing România IFN, IFN Comsig Leasing SA și Mercedes-Benz Leasing IFN SA.

Persoanele care vor achiziționa un autovehicul prin Programul Prima mașină vor avea o perioadă de creditare de maximum cinci ani, la un cost al mașinii de cel mult 50.000 lei plus TVA (circa 11.223 euro), și cu o dobândă subvenționată în proporție de 50%. Cei care vor să își cumpere o mașină în aceste condiții trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, să aibă venituri și să îndeplinească și alte criterii de eligibilitate, printre care să facă dovada, cu declarația pe propria răspundere, că nu au mai fost proprietarii unui autoturism nou, iar cu copia facturii proformă emise de vânzător să ateste că mașina achiziționată prin program este nouă, îndeplinește cel puțin cerințele minime ale standardului EURO 5, este achiziționată de la o persoană juridică care are ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor și are un preț de achiziție care nu depășește suma de 50.000 de lei, la care se adaugă TVA, după caz.

Alte condiții sunt avansul de minimum 5% din prețul de achiziție și asigurarea autoturismului nou-achiziționat din finanțarea garantată printr-o poliță de asigurare de tip CASCO, care va acoperi cel puțin riscurile de avarii și furt, fără franșiză pentru daunele totale de avarii și furt și cu o franșiză de maximum 100 de euro, echivalent în lei, pentru daunele parțiale de avarii și furt. Obligația rămâne pe toată perioada de valabilitate a garanției. La aceste condiții se adaugă normele proprii fiecări bănci, precum și condițiile specifice deja în OUG 66/2014 prin care s-a aprobat programul Prima mașină.

Prima mașină 2015. Ce opțiuni au tinerii la un preț de 11.000-13.000 de euro

Programul Prima mașină 2015. Împrumutul maxim pe care îl pot primi tinerii cu vârste între 18 și 35 de ani care vor să cumpere o mașină nouă prin programul Prima mașină este de 11.000 de euro, iar cu un avans mai mare pot achiziționa un autoturism mai nou, care costă 13.000 de euro cu tot cu TVA. Avansul minim cerut este de 5% din valoarea creditului, iar rata lunară ar urma să fie cu până la 10% mai mică decât în cazul unui împrumut bancar obișnuit.

Plafonul stabilit de Executiv pentru Prima mașină 2015 este de 350 milioane lei, care vor fi suficienți pentru peste 14.000 de credite, în situația în care va exista un asemenea număr de doritori. Programul Prima mașină nu presupune închiderea popularului Program Rabla și cele două vor funcționa în paralel, dar nu vor putea fi cumulate pentru cumpărarea unei noi mașini. Mai mult, Rabla nu impune un preț maxim al mașinii achiziționate, cât timp acesta se află pe stoc. În cazul programului Prima mașină 2015, nu se precizează exact dacă trebuie ca mașina să fie pe stoc la dealer, în momentul în care clientul intră în program.

Prima mașină 2015. Printre modelele eligibile pentru programul Prima mașină 2015 se numără unele de la Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, Suzuki, Toyota și Volkswagen.

foto: automarket.ro

Citroen C3 facelift 1,0 Vti 68 Attraction are un consum mixt de 4,3 litri la 100 km (urban 5,2/ extraurban 4,0), emisii CO2 g/km 102 și un nivel de poluare E5. Volumul portbagajului este de 300 litri, iar puterea maximă a motorului este de 68 CP, atingând 163 km/h. Modelul are aer condiționat, geamuri electrice față, oglinzi electrice, volan reglabil pe înălțime și adâncime și o garanție de doi ani. Cei care vor o mașină ceva mai robustă pot opta pentru Citroen C4 Cactus, cu motor pe benzină și consum mixt de 4,6 litri la suta de km. Cactus are sub capotă 85 CP și portbagajul oferă un volum de 358 litri. Un alt model interesant de la Citroen este C-ELYSEE 1,2i 72 Attraction, o limuzină cu consum de 5,3 litri la suta de km și 72 CP. Volumul portbagajul este generos, ajungând la 506 litri și mașina dispune de ABS, ESP, TCS și Asistență la frânare de urgență.

foto: automarket.ro

Dacia vine cu o ofertă vastă pentru programul Prima mașină. Cel mai ieftin Logan costă 6.990 euro, dar nu are climatizare. Consumul mediu în cazul modelului cu motor de 1,2l 16 v și 75 CP este de 5,9 litri la suta de km. Volumul portbagajul este de 510 litri și în ciuda lipsei climatizării, autoturismul oferă o siguranță sporită (ABS, ESP, TCS, Asistență la frânarea de urgență) și dotări standard airbag-uri șofer, pasager și laterale.

La suma de 10.000 de euro, situația se schimbă și modelul cu motor de 1,5 litri dCi diesel, consum mixt de 3,9 litri mixt, Ambiance, are aer condiționat și un portbagaj cu volum de 510 litri. Ca dotări standard, Dacia Logan Ambiance dispune de radio, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth și airbag-uri pentru șofer, pasager și laterale. Un alt model apreciat de tineri este Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi de 90 CP și un consum mixt de 4,0 litri. Stepway are un portbagaj cu volum de 320 litri, aer condiționat, geamuri electrice față, oglinzi încălzite, sistem audio, volan și schimbător îmbrăcate în piele și alte dotări moderne. Dincolo de modelele Lodgy și Dokker, care pot fi cumpărate la prețuri situate între 9.500 și 12.800 de euro, românii sunt atrași de un alt automobil de succes al Dacia, SUV-ul Duster.  De exemplu, Dacia Duster 1,6 Acces 2WD costă 11.000 de euro și înregistrează un consum mixt de 7,1 litri benzină la suta de km. Puterea maximă a motorului este de 105 CP, raportată la un cuplu maxim de 148 Nm. Volumul portbagajului este de 475 litri.

foto: automarket.ro

La prețul de 10.000 de euro, fanii Fiat pot achiziționa, prin programul Prima Mașină, un model Panda 1,2 cu motor de 69 CP și consum mixt de 5,2 litri la suta de km. Mașina are un portbagaj cu volum de 225 litri și o garanție de 5 ani. De asemenea, un Fiat 500 1,2 Pop poate reprezenta o alegere bună pentru tinerii dornici să se bucure de farmecul vintage al acestui model, care oferă un consum de 5,1 litri și are un motor de 69 CP. Mașina este foarte bine dotată la capitolul siguranță, având airbag-uri pentru șofer, pasager, laterale, cortină și genunchi.

foto: automarket.ro

Fanii Focus vor fi dezamăgiți, deoarece niciun asemenea model nou nu costă sub 12.400 euro. Se pot mulțumi însă cu un Fiesta, în 3 sau 5 uși. De exemplu, modelul Fiesta 1,0 100 CP (3 uși) Trend are un motor de 100 CP și un consum mixt de 4,3 litri la 100 km. Volumul portbagajului este de 295 litri și mașina dispune de un set complet de airbag-uri. Pentru cei care doresc o mașină mai încăpătoare, există Fiesta cu 5 uși și 80 CP (același motor de 1.0), la prețul de 12.400 euro. 

foto: automarket.ro

În oferta Hyundai, cumpărătorii găsesc modelul 1,0 DUO GPL, care are un consum mixt de 6,5 litri GPL (urban: 8,3 și extraurban 5,4). Modelul are un motor de 67 CP și o viteză maximă de 152 km/h, iar volumul portbagajului este de 252 litri. 

foto: automarket.ro

Kia Picanto 1,2 Classic ar putea reprezenta o alegere bună pentru tineri. Modelul oferă un consum mixt (l/100km) de 4,5 litri și are un motor de 85 cai-putere destul de agil, dezvoltând un cuplu de 123 Nm. Volumul portbagajului este de 200 litri. Pentru cei care vor o Kia mai încăpătoare, există Rio GSL Base cu motor de 1,2 litri, care are un consum mixt de 5,0 litri (benzină) la 100 km. Volumul portbagajului este de 288 litri.

foto: automarket.ro

Noua Mazda2 este disponibilă în România din luna martie, prețul de pornire fiind de 10.990 de euro, TVA inclus, pentru versiunea de bază echipată cu un motor pe benzină SKYACTIV-G, de 75 CP. Primele modele Mazda2 disponibile sunt echipate cu motorizarea SKYACTIV-G de 1,5l în trei variante de putere: 75, 90 și 115 CP. Versiunea de 75 CP prezintă un consum combinat de 4,7 l/100 km, redus cu 6% și un cuplu mai mare cu 13% față de generația anterioară, în timp ce varianta de 90 CP oferă un consum combinat de doar 4,5l/100 km, mai mic cu 10% față de versiunea precedentă.

foto: automarket.ro

Un model Mitsubishi Space Star 1,0 MIVEC 71 CP Inform A81 poate fi achiziționat cu 11.490 euro. Motorul consumă 4,0 litri benzină la 100 km (mixt) și are o putere maximă de 71 CP la 6.000 RPM. Volumul portbagajului este de 235 litri. 

foto: automarket.ro

Modelul Nissan 1,2 Visia este o mașină de oraș cu motor pe benzină și un consum mixt de 5,0 litri la 100 km. Puterea maximă a motorului este de 80 CP, iar cuplul maxim de 110 Nm. În ciuda dimensiunilor reduse, mașina are un portbagaj de 265 litri. 

foto: automarket.ro

În oferta Opel, până în 13.000 de euro, întâlnim modelele Adam, Corsa 3 uși și Corsa 5 uși. Noul Opel Adam 1,2 Jam costă 12.200 euro și are un motor pe benzină, care oferă un consum urban de 7,1 litri și unul extraurban de 4,2 litri la 100 km. Puterea maximă a propulsorului de 1,2 litri este de 70 CP, cuplul maxim se situează la 115 Nm (4.000 RPM) și accelerația maximă se realizează în 14,9 secunde. Ținând cont de dimensiunea mică a mașinii, portbagajul este unul de 170 litri. Cel mai ieftin Opel Corsa cu 5 uși costă 11.700 euro, versiunea 1,4 ecoFLEX 90 CP Enjoy.  Cu un consum mixt de 5,1 litri benzină la 100 km și normă de poluare E6, Opel Corsa ar putea fi o alegere durabilă și familiară. Propulsorul de 1,4 litri dezvoltă 75 CP și un cuplu maxim de 130 Nm la 4.000 RPM, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 14,0 secunde. Opel Corsa cu cinci uși are un volum al rezervorului de 45 litri și un volum al portbagajului de 285 litri. 

foto: automarket.ro

Francezii de la Peugeot au trecut prin multe situații neplăcute în ultima vreme, dar își revin treptat din criză. În România, un model Peugeot 301 1,2 VTI Active costă puțin peste 11.000 de euro și oferă un consum mixt de 5,3 litri benzină la 100 km (urban: 7,0 litri și extraurban: 4,3 litri). Puterea maximă a motorului este de 72 CP, iar viteza maximă este de 160 CP. Un mare plus este volumul generos al portbagajului, de 640 litri. Totodată, un model Peugeot 208 cu cinci uși și motor de 1,0 litru VTI, gama Access, costă 11.325 euro. Mașina are un motor pe benzină de 999 cmc și 68 CP, oferind un consum mixt de 4,3 litri la 100 km.  Portbagajul acestui model are un volum de 285 litri.

foto: automarket.ro

În gama Renault, se remarcă Twizy, Clio și Clio Estate, cu prețuri până în 12.850 euro. Modelul Twizy Urban 80 este, de fapt, o „jucărie” electrică cu motor de 13 CP și un volum al portbagajului de doar 31 litri. Trecând la mașinile mai serioase din gama Renault, Clio 1,2 Pro oferă un consum mixt de 5,5 litri benzină la 100 km și are un motor de 75 CP. Volumul portbagajului este de 300 litri. Un model Clio Estate 1,2 Authentique  poate fi achiziționat cu 9.950 euro și oferă un consum mixt de 5,5 litri benzină la 100 km (urban: 7,0 litri și extraurban: 4,7 litri). Puterea propulsorului este de 75 CP și volumul portbagajului este de 443 litri. 

foto: automarket.ro

Dacă tot vorbim de tineri cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani, care vor să își cumpere un autoturism prin programul Prima Mașină, Seat este un brand sportiv și Ibiza Sport Coupe 1,2 60 CP Reference ar putea pune punctul pe „I”. Mașina are o alură sportivă și un motor pe benzină de 60 CP, cu un consum mixt de 5,4 litri la 100 km. Garanția autoturismului este de 4 ani. Pentru cei care vor să pluseze mai mult, există modelul Ibiza ST 1,4 85 CP Style ST, care oferă un consum mixt de 5,9 litri (benzină) la 100 km și o viteză maximă de 177 km/h. 

foto: automarket.ro

Skoda are una din cele mai diversificate game și oferă modele precum Citigo, Rapid și Fabia. De exemplu, Skoda Citigo cu 5 uși, model 1,0 75 CP Ambition, costă 10.170 euro. Motorul de 1 litru pe benzină oferă un consum mixt de 4,7 litri la 100 km și are o putere de 75 CP. Volumul portbagajului lui Citigo este de 234 litri și sistemul audio cuprinde radio, CD, MP3 și auxiliare. La rândul său, Skoda Rapid Spaceback are un motor MPI pe benzină de 1,2 litri și 75 CP, care asigură o viteză maximă de 172 km/h și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 13,8 secunde. Se vede mâna nemților de la Volkswagen, ar spune unii! Un model și mai popular în rândul românilor (dincolo de Octavia, bineînțeles) este Fabia. Astfel, modelul Fabia 1,0 MPI 60 CP Active costă 10.421 euro și oferă un consum mixt (benzină) de 4,7 litri la 100 km. Nivelul de poluare în cazul acestui model este E6.

foto: automarket.ro

Micuțul Fortwo 1,0 71 CP Basic are un motor pe benzină ce consumă 4,1 litri mixt la 100 km și o viteză maximă de 151 CP. Acesta poate fi parcat oriunde și, spre deosebire de Renault Twizy, poate fi catalogat drept mașină. Versiunea Forfour 1,0 71 CP Passion oferă un spațiu mai generos, dar costă și mai mult, având un volum al portbagajului de 185 litri. 

foto: automarket.ro

Pentru tinerii care vor să ia credit prin programul Prima Mașină pentru a-și cumpăra un Suzuki Swift (cu facelift), există versiunea de 1,2 94 CP GA, pe benzină, cu un consum mixt de 5,0 litri la 100 km și un motor destul de puternic, de 94 CP și cuplu maxim 118 Nm. Suzuki Swift are o viteză maximă de 165 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 12,3 secunde. 

foto: automarket.ro

În oferta Toyota, există modelele Yaris cu 3 uși și Aygo. De exemplu, modelul Aygo 1,0 68 CP MT5 X are un motor de 998 cmc și un consum mixt de 4,1 litri la 100 km. Nivelul de poluare în cazul lui Aygo este Euro 6. 

foto: automarket.ro

O ofertă bogată are și VW, cu Up! și Polo. La 10.000 de euro, tinerii pot cumpăra un model Up! (3 uși) 1,0 75 CP Move Up BMT. Mașina are un motor pe benzină de 999 cmc, care dezvoltă 60 CP și oferă un consum mixt de 4,5 litri la 100 km. Pentru cei care mizează pe serviciile unui VW Polo, acesta poate fi cumpărat cu 11.448 euro, în versiunea 1,0 60 CP Trendline 3 uși, cu motor de 1.198 cmc și un consum mixt de 5,5 litri la 100 km. Mașina are o garanție de 4 ani.