Întrebat cum de echipele de căutare nu au găsit în vară planorul dispărut în Masivul Postăvarul, văzut, sâmbătă dimineață, de un turist care a anunțat autoritățile, aproximativ în aceeași zonă de unde se lansase, Raed Arafat a declarat pentru MEDIAFAX că încă de atunci el a avertizat că echipele de salvamontiști, jandarmi, polițiști, alpiniști, puteau trece în apropierea planorului și să nu-l vadă.
„Zona era foarte deasă, cu copaci. Puteau trece în apropierea lui și să nu-l vadă. Ca să-l fi văzut, ar fi trebuit să fie chiar lângă el, întrucât era o zonă foarte deasă”, a declarat Arafat.
Secretarul de stat în MAI a precizat că, din ceea ce i s-a spus acum, după găsirea planorului, copacii în zonă nu ar fi rupți, iar epava ar fi chiar la limita unei prăpăstii.
„Reamintesc că atunci, în august, au fost echipe de toate felurile care au participat la căutări, iar zona asta a fost căutată chiar de mai multe ori”, a mai spus Arafat.
La rândul său, prefectul județului Brașov, Mihai Mohaci, a declarat corespondentului MEDIAFAX că locul unde a fost găsită, sâmbătă, epava planorului dispărut în august este la o distanță de circa 10-14 kilometri de Cabana Postăvarul, din Poiana Brașov, însă într-o zonă foarte abruptă și împădurită.
Întrebat de ce nu a fost găsit până acum, cu toate că nu este la o distanță mare de locul unde a decolat, prefectul a răspuns că toate acțiunile de căutare a planorului au fost coordonate de la București.
Echipele de intervenție au găsit epava planorului pilotat de Mircea Crăciun și dispărut în 6 august, în zona Muchia Cheii, din Masivul Postăvarul. Echipajele s-au deplasat în zona respectivă după ce un turist a anunțat la 112 că a văzut bucăți dintr-un planor, găsind în interiorul epavei cadavrul în stare avansată de descompunere al pilotului Mircea Crăciun.
Anterior, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență anunța că Masivul Postăvarul, unde sâmbătă a fost găsită epava planorului dispărut în 6 august, a fost inclus de mai multe ori, în cursul verii, în arealul de căutare, într-o zonă care a depășit o mie de hectare, însă aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii pădurii.
Potrivit unui comunicat de presă al IGSU, zona respectivă a fost verificată atât cu forțe la sol, inclusiv cu alpiniști, în zonele abrupte, cât și cu elicoptere și drone.
Planorul pilotat de Mircea Crăciun a dispărut în 6 august, fiind căutat săptămâni în șir în mai multe zone din țară, însă fără niciun rezultat.
Aparatul de zbor a fost închiriat de la o firmă din străinătate de către pilotul Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare.
În 6 august, membri ai Aeroclubului Brașov l-au ajutat pe pilot să se înalțe și să decoleze din Masivul Postăvarul, în condițiile în care Mircea Crăciun se pregătea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.
Comandantul Aeroclubului Brașov, Stelian Cojocaru, declara, la scurt timp după dispariția planorului, că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Crăciun a spus că intenționează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”.
Ancheta în acest caz a fost începută încă din 6 august de către procurori ai Parchetului Curții de Apel Brașov, care s-au sesizat din oficiu, fiind deschis un dosar penal cu privire la faptul că în aceeași zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanții Aeroclubului Ghimbav sau familia și nu a mai revenit la bază.