Conform proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliul General al Municipiului București (CGMB), valoarea totală a investiției este de 24.102.450 de lei (aproximativ 5,39 milioane de euro), durata de realizare a lucrărilor fiind de 12 luni de la data semnării contractului.
Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, podul Mihai Bravu este amplasat peste râul Dâmbovița la intersecția dintre Splaiul Unirii și Șoseaua Mihai Bravu, în zona adiacentă Căii Văcărești.
„Podul existent este o lucrare construită în anul 1987, având 26 de ani de exploatare, care asigură în prezent circulația tramvaiului, circulația rutieră și două trotuare pietonale”, se arată în document.
Asupra podului nu au fost executate reparații majore, ci doar interevenții cu ocazia modernizării liniei de tramvai.
De asemenea, tot în raportul de specialitate al proiectului, se precizează că modificarea condițiilor de trafic impune, pentru respectarea normelor privind siguranța rutieră în intersecții, introducerea unor benzi suplimentare de circulație rutieră pe pod care vor fi realizate prin supralărgirea podului și dezafectarea circulației pietonale de pe pod care va fi redirecționată pe două pasarele independente. Pe pasarele sunt prevăzute și zone destinate circulației bicicliștilor.
Astfel, podul reabilitat va avea o lungime de 28,33 de metri, o lățime de 36,60 de metri, acesta urmând să aibă două pasarele metalice pentru pietoni și bicicliști.