„Patru astfel de proiecte presupun dezvoltarea de aplicații pentru telefonul mobil cu sistem de operare iOS sau Android, ce pot fi instalate și utilizate gratuit. Acestea sunt menite să faciliteze accesul bucureștenilor sau vizitatorilor Capitalei la serviciile publice de transport, la parcările administrate de Primărie sau să optimizeze comunicarea cetățenilor cu autoritatea locală. Cele 4 aplicații mobile sunt deja disponibile publicului și se află în faza de testare, în următoarea perioadă urmând ca ele să fie îmbunătățite și optimizate în funcție de feed-back-ul primit de la utilizatori”, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Aplicațiile supuse testării de către municipalitate sunt:
– InfoSTB – Societatea de Transport București a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil cu privire la programul mijloacelor de transport în comun și rutele disponibile. Aplicația folosește datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun și este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android. Potrivit Primăriei, InfoSTB este un sistem de monitorizare în timp real a vehiculelor și de configurare a rutelor.
– Parking București – aplicația oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei și de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS pentru utilizarea acestora.
„Operațiunile sunt securizate, tranzacțiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plăți. Într-o etapă ulterioară, aplicația va avea și o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video și/sau senzori în parcări conectate la aplicație, operațiune programată a se încheia în acest an”, anunță Prmăria Capitalei.
– Trafic Alert București – Bucureștenii pot utiliza aplicația pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite care pot afecta circulația pe drumurile publice din București: parcare neregulamentară, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncțional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil etc.
– Social Alert București – aplicația are rolul de facilita intervenția echipajelor în asistarea persoanelor aflate în dificultate. Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnici în situații de risc ridicat, femei victime ale violenței.
Fiecare aplicație are propriul manual sau ghid de utilizare, cu descrierea detaliată modului de folosire, mai arată sursa citată.