Prima pagină » Știri » Primăria Cluj-Napoca analizează construirea unui pasaj rutier de 2,7 km, pe sub centrul orașului. Câte sute de milioane de euro va costa

Primăria Cluj-Napoca analizează construirea unui pasaj rutier de 2,7 km, pe sub centrul orașului. Câte sute de milioane de euro va costa

Primăria Cluj-Napoca analizează construirea unui pasaj rutier de 2,7 km, pe sub centrul orașului. Câte sute de milioane de euro va costa
Primăria Cluj-Napoca analizează posibilitatea construirii unui pasaj rutier subteran, care să traverseze municipiul pe o lungime de 2,7 kilometri, pe sub centrul orașului, costurile proiectului fiind cuprinse între 329 de milioane de euro și 492 de milioane de euro, transmite corespondentul MEDIAFAX

Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat, miercuri, în ședința Comisiei de Urbanism, că municipalitatea a comandat un studiu privind construirea unui pasaj rutier subteran, pe sub centrul municipiului, pe o lungime de 2,7 kilometri.

„Sunt trei variante de lucru, cu costuri cuprinse între 329 de milioane de euro și 492 de milioane de euro. Prima variantă ar fi cea optimă, pornind de pe strada Clinicilor până la Biserica Sfântul Petru, în cartierul Mărăști. Soluțiile tehnice vor intra în analiza departamentelor din Primărie și apoi vom decide în ce măsură se poate intra în etapele următoare, de pregătire a studiilor de prefazibilitate și fezabilitate. Este un proiect care va fi finanțat din fonduri europene și se va întinde pe două cicluri bugetare ale UE, începând din 2014, dar va presupune și o finanțare națională și locală. Proiectul poate fi realizat în 53 de luni din momentul demarării lucrărilor, plus o perioadă anterioară de pregătire a proiectului și a licitației”, a spus Boc.

Potrivit acestuia, proiectul ar rezolva problema traficului rutier și a zonei pietonale din centrul municipiului Cluj-Napoca.

„Cu toții ne dorim să avem o zonă pietonală în centrul orașului, să ajungem mai repede dintr-o parte într-alta a orașului, să nu mai trecem prin centru cu mașina, dinpre cartierul Mănăștur spre aeroport sau invers. Dorim să avem în centru o zonă pietonală deschisă și modernizată. Pentru asta avem nevoie de soluții. Studiul este un prim document de lucru. Este cel mai complex proiect al municipiului, iar aceasta este menirea unei primării, să se gândească la viitor. Trebuie să ne gândim la perspectiva de dezvoltare a orașului în următorii 15 ani”, a subliniat Boc.

Studiul comandat de Primăria Cluj-Napoca a fost realizat de o firmă din Franța, care a primit 14.000 de euro pentru realizarea lui.

Citește și