Primarul Sorin Oprescu pregătește o supriză șoferilor: „Am găsit un sistem acum, dacă îl încearcă, își strică mașina, să se potolească”
Șoferii din București care vor întoarce automobilele prin locuri interzise riscă să își strice automobilele pentru că Primăria Capitalei va înlocui actualele separatoare de benzi din plastic cu altele noi, de peste o jumătate de metru, peste care mașinile nu vor mai pot trece atât de ușor.
Anunțul a fost făcut de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, invitat duminică la emisiunea „După 20 de ani” de la ProTV, moderată de Cristian Leonte și avându-i ca invitați permanenți pe Cristian Hostiuc (Ziarul Financiar) și Claudiu Pândaru (gândul.info).
Primarul Oprescu a anunțat că deja primii stâlpișori noi au fost montați la Podul Basarab.
„La pod, la Basarab, au început să schimbe pilonii ăia de cauciuc peste care trec toți nesimtiții și fac stânga în loc și am găsit un sistem acum, dacă îl încearcă, își strică mașina, să se potolească”, a declarat primarul Sorin Oprescu.
Noii stâlpișori sunt tot din plastic, iar la cinci zile de la instalare, deja unul a fost rupt.
Contract de 44 milioane de euro
Administrația Străzilor București a încheiat, la sfârșitul anului trecut, cu o asociere condusă de firma Dumava Semnalizare un acord-cadru de 197 milioane lei (43,7 milioane euro), fără TVA, pentru lucrări de proiectare, execuție și administrare a semnalizării rutiere.
Primarul Sorin Oprescu a declarat anul trecut, în mai multe randuri, că aceasta licitație a fost contestată de mai multe ori.
Acordul cadru presupune proiectare, execuție și administrare lucrări de semnalizare rutieră orizontală (marcaje rutiere termoplastice alb/galben) și verticală (indicatoare rutiere, mijloace auxiliare de semnalizare) care vor fi executate pe străzile și parcările aflate în administrarea Administrației Străzilor, limitatoare de viteză, benzi rezonatoare, separatoare de sensuri pentru a preveni viteza peste limita legală în trafic, indicatoare de orientare rutieră amplasate pe console și portaluri, dar și marcaje rutiere convenționale pentru străzile ce urmează să intre în reabilitare sau întreținere”, se arată într-un anunț al autorității contractante.
Cine va pune stâlpișorii
Asocierea câștigătoare este formată din firmele Dumava Semnalizare, Vesta Investment și Primacons Group.
Dumava Semnalizare a fost înființată în 2007, fiind specializată în execuția lucrărilor de marcaje rutiere, livrarea și montarea indicatoarelor rutiere și semaforizare terestră și suspendată. Firma, deținută de Stelian Marius Varghida, a câștigat la finele anului 2009, în asociere cu UTI Traffic Management, un contract de aproape cinci milioane euro pentru realizarea pistelor pentru bicicliști în Capitală.
Printre beneficiarii companiei se numără Administrația Străzilor București, Consiliul Județean Dâmbovița, Consiliul Județean Ilfov sau asocierea Astaldi – FCC.
Vesta Investment este controlată de omul de afaceri Radu Spirea și produce echipamente de siguranță în transporturi.
Primacons Group asigură servicii de inginerie și consultanță tehnică.
Proiectul a fost atribuit la începutul lunii noiembrie prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut. Administrația Străzilor București a primit trei oferte pentru aceste lucrări, evaluate inițial la 198 milioane lei, fără TVA.
Acordul are o durată de patru ani și va fi finanțat de la bugetul local.
Mai multe detalii despre noile separatoare de benzi din București, precum și despre alte probleme de actualitate din activitatea primarului general puteți afla duminică, de la ora 10.00 la emisiunea „După 20 de ani” difuzată de ProTV.