Primele 10 autobuze electrice din România au fost puse în circulație joi la Cluj Napoca GALERIE FOTO
Primarul Emil Boc a declarat, la prezentarea celor 10 autobuze electrice, că bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuția elvețiană.
„Pentru prima dată în România se introduc în circulație AUTOBUZE ELECTRICE, fiind un eveniment în premieră națională. (…) Bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuția elvețiană, restul fiind acoperit din bugetul local, cu acești bani fiind achiziționate 10 autobuze electrice, de producție poloneză. Cluj-Napoca dă semnalul privind direcția de evoluție spre transportul public nepoluant, pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi și reducerea poluării aerului, astfel că ne propunem ca prioritate strategică schimbarea flotei de transport în comun a CTP care să devină, după 2025, complet nepoluantă”, a spus Boc.
Prezent la eveniment, ambasadorul Elveției în România Urs Herren a declarat că, ținând cont de urbanizarea tot mai accentuată a lumii, problemele viitorului pot fi rezolvate în orașe printr-o dezvoltare durabilă, care pune accent pe protejarea mediului înconjurător și eficiența energetică.
„Prin aceste autobuze electrice nu dorim doar înlocuirea unor autobuze vechi cu altele noi, ci dorim orientarea spre un sistem de transport electric, care folosește energie curată, nepoluantă, un transport prietenos cu mediul”, a spus diplomatul elvețian.
Planurile Primăriei Cluj-Napoca prevăd achiziționarea pentru CTP a încă 30 de autobuze electrice, a 25 de tramvaie și a 50 de troleibuze.
Autobuzele electrice intrate, joi, în circulație, sunt dotate cu aer condiționat, Wi-Fi, podea joasă pentru persoanele cu dizabilități, camere video de supraveghere, sistem de contorizare a numărului de călători care urcă și coboară, softuri de eficientizare a traseelor. Acestea au o capacitate de 78 de locuri și o autonomie cuprinsă între 120 km și 200 de km după o încărcare completă.
Proiectul include și 11 stații de încărcare lentă, care durează 6 ore, a autobuzelor electrice și 3 stații de încărcare rapidă, care încarcă bateriile cu 15% în 10 minute.
Directorul CTP Cluj-Napoca, Liviu Neag, a declarat, că prin realizarea acestui proiect se preconizează reducerea de costuri, dar și reducerea emisiilor de agenți poluanți și a zgomotului. „Dacă un autobuz diesel produce 4,5 tone de gaze pe lună, înmulțit cu numărul autobuzelor din flota noastră, rezultă că 140 de tone de gaze poluante nu vor mai exista în Cluj-Napoca. În urma extinderii mijloacelor electrice de transport în comun se va reduce vizibil poluarea la nivelul orașului”, a precizat Neag.