Primele autobuze OTOKAR ies pe traseu începând cu data de 1 DECEMBRIE
This browser does not support the video element.
Societatea de Transport București (STB) va scoate pe traseu primele autobuze Otokar începând cu Ziua Națională a României, anunță Primăria Capitalei.
„În sfârșit, pe străzile Capitalei vor circula autobuze noi și moderne, care vor asigura bucureștenilor servicii de transport civilizate, la standarde europene. Primele 30 de autobuze Otokar, achiziționate de Primăria Capitalei și predate STB SA, vor ieși în trasee începând cu data de 1 decembrie. Noile autobuze sunt dotate cu aer condiționat, cu sistem de taxare inteligent, sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri și beneficiază de supraveghere video atât în interior, cât și în exterior”, a declarat primarul General, Gabriela Firea.
Cele 30 de autobuze Otokar vor asigura serviciul de transport pe liniile 302 (cu autobuze de 10 metri lungime), 336 și 601 (cu autobuze de 12 metri lungime), precum și pe liniile 780 și 783, care fac legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (cu autobuze articulate, cu lungime de 18 metri).
Ulterior, pe măsură ce noile autobuze vor fi recepționate, acestea vor fi introduse în circulație, conform graficului, pe liniile din zona centrală. Astfel, până la sfârșitul anului 2018, noile autobuze de culoare turcoaz vor mai fi văzute și pe liniile 124, 137, 261, 682 și 781.
În luna iunie a acestui an, primarul general, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziționează 400 de autobuze noi Euro 6. Conform graficului de livrări, până la sfârșitul acestui an, vor veni la București primele 100 de unități, urmând ca anul viitor, să ajungă și restul de 300 de autobuze. Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18.
Noile autobuze beneficiază de tehnologie GPS, care permite localizarea în trafic și furnizarea către călători a informațiilor legate de timpii de așteptare în stație și de parcurgere a traseului.
Șoferii mai corpolenți de la Societatea de Transport București nu încap în scaunele noilor autobuze cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar. Deși s-a încercat mutarea scaunului mai în spate, se pare că în acest fel scade vizibilitatea în oglinzi.
Oficialii de la Primărie au spus că problema va fi rezolvată pe cheltuiala celor de la Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi.
Dincolo de problema pentru șoferii cu kilograme în plus, aceștia au mai semnalat și alte nereguli:
– lipsa stopuri în spate, partea de sus (acestea sunt doar jos, vizibilitatea fiind mai redusă),
– lipsă buton oprire autobuz atunci când acesta staționează la semafor,
– pornire cu accelerația, așa cum au autobuzele vechi,
– lipsa manetă retarder la volan.
„În legătură cu aspectele semnalate, vă informăm că toate solicitările Societății de Transport București, referitoarele la noile autobuze OTOKAR sunt operate, fără costuri suplimentare, de către producător, astfel încât acestea să răspundă întocmai nevoilor transportului public din București. Astfel, vă comunicăm că toate autobuzele vor fi dotate cu funcția „BUS & STOP” prin montarea întrerupătorului la bord, ia poziția scaunului la conducătorul auto a fost deja ajustată, conform cu solicitarea STB. De asemenea, toate autobuzele vor fi dotate cu manetă retarder la volan, suplimentar funcției retarder asigurată prin pedala de frână. În ceea ce privește vizibilitatea în oglinzi și stopurile spate, acestea sunt conforme cu regulamentele ECE-ONU și omologarea RAR”, se arată în răspunsul trimis de Primăria Capitalei celor de la HotNews.ro.