Primele două tramvaie Imperio cumpărate de Primăria Arad, livrate joi

Publicat: 29 10. 2014, 17:29

Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a anunțat, miercuri, că au fost fabricate primele două tramvaie Imperio comandate la Astra Vagoane Călători Arad, astfel că acestea vor fi livrate Companiei de Transport Public, care le va opera, iar celelalte patru garnituri vor fi livrate anul viitor.

Conform primarului, producătorul livrează tramvaiele „cu mult înainte de termenul contractual”, care era de 33 de săptămâni pentru prima garnitură, începând din 13 iunie, data semnării contractului, în timp ce alte cinci garnituri erau programate inițial să fie livrate în 2015. Anul viitor, producătorul va livra celelalte patru tramvaie cumpărate.

„Primele două garnituri vor fi văzute deja prin oraș imediat după livrare, dar vor fi în probe tehnice, așa cum prevede contractul. Cel mai probabil din luna decembrie ele vor intra în circulație pentru a se bucura călătorii de ele”, a declarat Falcă.

Primarul a spus că municipalitatea va încerca obținerea de fonduri europene pentru ca alte tramvaie noi să fie cumpărate până în 2020.

În 13 iunie, conducerea Primăriei Arad a semnat cu reprezentanții companiei locale Astra Vagoane Călători contractul de achiziție a șase tramvaie noi, model Imperio, realizat cu licență Siemens.

Contractul a fost semnat după ce Astra Vagoane Călători a câștigat licitația la care mai participase compania poloneză Pojazdy Szynowe PESA.

Înainte de licitație, Primăria Arad estima că va plăti până la 9,4 milioane de euro pentru cele șase garnituri, însă valoarea achiziției este de 8,3 milioane de euro cu TVA inclusă.

Acționarul majoritar al companiei care fabrică tramvaiul Imperio, Valer Blidar, declara la acea dată că a oferit „un preț promoțional” orașului Arad, unde se află și fabrica.

Practic, cu acest contract a debutat producția de tramvaie la Arad. Până în luna iunie fabrica participase la șase licitații în țară și străinătate cu tramvaiul Imperio, dar a pierdut de fiecare dată pentru că în caietele de sarcini se prevedea obligativitatea producătorilor de a dovedi că tramvaiele se află în circulație undeva.

Acționarul majoritar al companiei arădene declara că Imperio are cel mai mic consum energetic din lume pentru tramvaiele din clasa sa, respectiv de 0,63 de KW pe kilometru. Spre comparație, tramvaiele care circulă acum în oraș consumă de patru ori mai mult.

Imperio poate avea între două și șase module, respectiv de la 18 metri lungime până la 54, însă modelul ales de municipalitatea arădeană este cu trei module, cu o lungime totală de 27 de metri. Acest model are 208 locuri, dintre care 40 pe scaune, și beneficiază de aer condiționat.

Costul unui tramvai pentru Primăria Arad este de 1.074.000 de euro plus TVA, însă Valer Blidar preciza că la următoarele licitații prețul va fi ridicat.