Primul oraș din România care ar putea avea metrou, după București
Edilul Timișoarei, Nicolae Robu (PNL), a declarat, într-o conferință de presă, că vrea să ducă în subteran calea ferată care tranzitează orașul și să amenajeze un bulevard deasupra, iar proiectul ar urma să fie realizat în parteneriat cu CFR, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit primarului, actualele linii de tren ale CFR care traversează Timișoara ar urma să treacă prin subteran și tot pe aici ar urma să circule și un metrou pentru transportul în comun al timișorenilor.
„Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate pentru metrou. Deci nu e un proiect uitat. Problema este aceea a asigurării fondurilor. Evident că nici nu se pune problema să ne apucăm să facem așa ceva pe venituri proprii de la bugetul local, nici pe fondurile europene obișnuite nu putem să îl facem, dar nu exclud accesarea unor fonduri speciale, care există și ele. Dar pentru aceasta este nevoie de studiu de fezabilitate. Atunci putem vedea și prețuri estimate, putem vedea și alte aspecte, pentru că numai specialiștii care se ocupă de elaborarea unui studiu le pot evidenția. Eu, când am lansat această idee, am făcut-o după ce am stat de vorbă cu specialiști din Barcelona”, a afirmat Robu.
Edilul a precizat că în luna decembrie a transmis o înștiințare către CFR pentru a anunța compania despre intențiile sale.
„După ce am văzut a doua oară mulțimea de estacade din Dubai pot să spun că estacadele nu se potrivesc deloc în Timișoara, doar dacă ai clădiri de 70 de etaje. (…) Ar fi mare păcat să se irosească acel teren care ar putea servi realizării unui bulevard ultramodern de opt kilometri lungime, în imediata apropiere a centrului istoric. Timișoara ar avea o șansă rarisimă, unică, să fie un oraș cu un centru istoric bine conservat. Trebuie să înțelegem că un astfel de obiectiv costă mult și nu se poate face de azi pe mâine. Acum se pregătesc specificațiile, nu este contractat încă studiul de fezabilitate”, a adăugat primarul.
Nicolae Robu a spus că acest proiect ar urma să se facă cu fonduri speciale de la Uniunea Europeană și că este exclus ca Primăria Timișoara să înceapă lucrările din fonduri proprii.
Potrivit lui Nicolae Robu, lucrările la acest proiect ar dura aproximativ zece ani și ar costa aproximativ două miliarde de euro.
În urmă cu aproximativ un an, Nicolae Robu anunța că dorește introducerea liniilor de cale ferată care traversează Timișoara în subteran și realizarea unui bulevard deasupra. Tot atunci, primarul spunea că proiectul este prevăzut în Planul Urbanistic General al municipiului.