Prima pagină » Știri » Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul

Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul

Principalul acționar al șantierului naval Mangalia a cerut falimentul
Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering trebuie să lichideze șantierul naval Daewoo Mangalia și o companie eoliană din SUA, din cauza problemelor financiare grave cu care se confruntă grupul, avertizează Korea Development Bank, cel mai mare acționar al acestuia.

Korea Development Bank (KDB), care deține o participație de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaționale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times.

Președintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu au legătură cu contrucția de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus și șantierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă”, a anunțat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situației financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situației financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluție”, a spus oficialul.

Șantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo și de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape șapte ori mai mare față de 2013, arată datele de la Registrul Comerțului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries, o companie despre care fostul ministru al economiei Constantin Niță spunea în 2014 că are o importanță economică și socială esențială pentru România”, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 914 milioane de lei, în scădere cu 23% față de 2013, în timp ce numărul de salariați s-a menținut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deține din 1997 o participație de 50,99% la DMHI. Ceilalți acționari sunt Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat în propritatea Ministerului Economiei, cu o deținere de 48,99%, și trei investitori coreeni.

Pe lângă Daewoo Mangalia, grupul trebuie să rezolve și problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabilă.

Surse apropiate situației citate de Reuters anticipează că grupul va înregistra în trimestrul al doilea pierderi de peste 1.000 de miliarde de woni (862 milioane dolari).

Numele șantierului naval Daewoo Mangalia a apărut într-un caz de evaziune fiscală în care procurorii DIICOT Constanța au efectuat joi zeci de percheziții în șase județe și în București.

Potrivit DIICOT Constanța, 55 de percheziții domiciliare au fost făcute joi în județele Constanța, Tulcea, Galați, Brăila, Buzău, Botoșani și în municipiul București, la sediile unor societăți comerciale și la domiciliile unor persoane fizice, asociați sau administratori ai respectivelor societăți, într-o cauză penală vizând infracțiuni de constituire a unui grup infracțional organizat, evaziune fiscală și spălare de bani.

Din investigațiile desfășurate a reieșit că, în perioada 2012 – 2015, mai mulți cetățeni coreeni și români, prin intermediul unor societăți comerciale din România, deținute sau controlate de aceștia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societăți-fantomă pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului a TVA și a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Fii atent la postura în care dormi: ce sunt ridurile de somn și cum să previi acest semn de îmbătrânire prematură
Digi24
Șeful diplomației maghiare lansează avertismente similare cu cele ale Kremlinului: liderii UE împing Europa spre un război cu Rusia
Cancan.ro
Cuplul finalului de an în România! Vedeta Antena 1 l-a cuplat, fără să-i pese că e ÎNSURAT
Prosport.ro
Mesajul transmis de Sorana Cîrstea după ce a mers cu fiul lui Ion Țiriac în cea mai scumpă stațiune din Elveția
Adevarul
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Mediafax
Remediul natural care ajută la scurtarea duratei răcelilor și gripei, potrivit experților de la Harvard
Click
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Digi24
Rodica Stănoiu a fost deshumată. Trupul fostei ministru al Justiției urmează să fie dus la INML la cerea procurorilor
Cancan.ro
9 zile consecutive de ninsoare în România, potrivit meteorologilor Accuweather. Care sunt orașele vizate
Ce se întâmplă doctore
Gina Pistol a lăsat totul la vedere! Cât de bine arată la 45 de ani! Fanii au rămas uimiți
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Decembrie: Începe o nouă sesiune Rabla 2025. Câți bani primești pentru o mașină nouă
Descopera.ro
O planetă ciudată i-a lăsat fără cuvinte pe astronomi
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Iubi, tu mă mai iubesti? – Da, cum să nu, draga mea!
Descopera.ro
Han van Meegeren și operele lui Vermeer. Maestrul falsificator care i-a păcălit pe naziști