Procesatorul de carne Doly-Com și-a majorat exporturile la 40% din afaceri, față de 30% în 2012

Publicat: 02 10. 2013, 16:17
Actualizat: 02 10. 2013, 16:17

Ponderea exporturilor de carne de vită în cifra de afaceri a procesatorului Doly-Com Botoșani a urcat la aproape 40% la finele primelor nouă luni, de la nivelul de 30% înregistrat anul trecut, ca urmare a atragerii de clienți noi și a creșterii volumelor către clienții vechi.

„Piețele unde exportăm au rămas aceleași în 2013. Au fost înregistrați clienți noi și volume în creștere pentru clienții existenți pe piețele unde compania era deja prezentă. Doly-Com exportă constant produse Carpathian Beef în Uniunea Europeană, în țări cum ar fi Franța, Austria, Olanda, Germania, Italia, Polonia și Belgia. Ocazional compania exportă și pe piețe extracomunitare. Avem cereri de la mai mulți clienți din țări din afara Uniunii Europene, însă așteptăm încheierea unor acorduri bilaterale pentru a concretiza colaborările”, a declarat pentru MEDIAFAX Iulian Căzăcuț, directorul general și proprietarul companiei.

Anul trecut, Doly-Com a avut o cifră de afaceri de circa 34 milioane euro, iar în aprilie compania estima menținerea acestei valori și în 2013. Din totalul vânzărilor realizate în 2012, carnea de vită are o pondere de 50%, cea de porc 45%, iar carnea de cal 5%.

Exporturile au reprezentat 30% din cifra de afaceri totală, respectiv 10,2 milioane euro.

Doly-Com, cu sediul în Botoșani, activează din 1997 în domeniul abatorizării și procesării de carne. Compania deține o unitate de abatorizare în comuna Roma, județul Botoșani, cu o capacitate de sacrificare de 60.000 de capete pe an, iar în comuna Tunari, județul Ilfov, operează o fabrică specializată în producția de produse semipreparate din carne. De la înființare, Doly-Com a realizat investiții de peste 10 milioane euro.

Din 2005, compania exportă carne de vită pe piețe precum Austria, Franța, Olanda, Italia, Suedia, Germania și țări extra-comunitare. Pe plan intern, compania își distribuie produsele direct, precum și prin marile rețele de retail, sub eticheta partenerilor și sub cele două branduri proprii, Kravys (vită, oaie, porc) și Carpathian Beef (vită).

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania Doly-Com este controlată în proporție de 90% de Iulian Căzăcuț, iar restul de 10% este deținut de Doina Căzăcuț.