Produsul consumat de toată lumea pe care Lidl l-a scos de la vânzare
Ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate și din rețetele produselor achiziționate de la furnizori români, care au în componența lor ouă, precizează comunicatul.
Conform unui studiu național despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerț, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine și doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă și doar doi din 10 români le cunosc pe toate.
Conform aceluiași studiu, dintre toate categoriile de ouă, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), în proporție de 49%, și cele ecologice (marcate cu cifra 0), în proporție de 33%. Totodată, jumătate dintre părinți cumpără ouă ecologice, atât pentru ei, cât și pentru copii, în timp ce 2 din 10 români cumpără doar pentru copii.
În ceea ce privește criteriile de alegere a ouălor, prospețimea, aspectul, calitatea și condițiile în care trăiesc găinile sunt amintite în cea mai mare proporție de segmentele de consumatori ce consumă ouă ecologice (categoria 0) și free range (categoria 1). Pentru consumatorii care consumă mai des ouă provenite de la găini crescute în hale (categoria 2) sau în baterii (categoria 3), cele mai importante criterii de selecție sunt prețul și perioada de valabilitate. Cu toate acestea, conform studiului, un număr semnificativ de români consideră importante cifrele marcate pe coaja ouălor – 73%.
Conform studiului Lidl România, doar jumătate dintre consumatori știu că pot afla despre categoria de ouă conținută de produse de pe etichetele acestora. Dintre cei care sunt atenți la acest detaliu, 40% preferă ouă marcate cu cifra 1, adică ouă provenite de la găini crescute în aer liber, urmate de ouăle ecologice, marcate cu cifra 0, în proporție de 18%.
Studiul a fost desfășurat cu sprijinul agenției ISense Solutions, pe un eșantion de 1.001 de respondenți, femei și bărbați, de peste 18 ani, din mediul urban, care au achiziționat ouă cu minim o lună înainte de perioada de culegere a datelor. Marja de eroare +/-3,1, la un nivel de încredere de 95%.