Ministerul Educației a publicat noile modificări din Codul de Etică pentru învățământul preuniversitar, intrate în dezbatere publică, relatează Știrile Pro Tv.
Conform articolului 7 din document, profesorilor li se va interzice să acorde meditații propriilor elevi, începând cu anul școlar viitor.
Noul Cod de Etică reglementează de asemenea limbajul, duritatea și comportamentul profesorilor față de elevi. Profesorii ar urma de asemenea să se asigure că interzic relațiile sexuale între elevi.
Articolul 7 din noul Cod de Etică are următorul conținut:
„În vederea asigurării unui învățământ de calitate, în relațiile cu elevii, persoanele responsabile cu instruirea și educația, în mod particular cadrele didactice, au obligația de a cunoaște, respecta și aplica un set de norme de conduită. Acestea au în vedere: (1) Ocrotirea sănătățtii fizice, psihice și morale a elevilor prin:
a) supravegherea permanentă a acestora pe tot parcursul activităților în școală cât și în cadrul celor organizate de unitatea școlară în afara acesteia, în vederea asigurării depline a securității tuturor celor implicați în aceste acțiuni;
b) interzicerea agresiunilor fizice și tratamentelor umilitoare, sub orice formă, asupra elevilor;
c) asigurarea protecției fiecărui elev, prin denunțarea formelor de violență fizică exercitate asupra acestora, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijență sau de exploatare a elevilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare;
d) excluderea oricăror forme de abuz sexual, emoțional sau spiritual;
e) interzicerea hărțuirii sexuale și a relațiilor sexuale cu elevii, inclusiv a celor consensuale;
(2) Responsabilitate în vederea atingerii de către elevi a standardelor de performanță prevăzute de documentele școlare.
(3) Respectarea principiilor docimologice.
(4) Interzicerea oricăror activități care generează corupție:
a) fraudarea examenelor de orice tip contra bani, obiecte, servicii etc;
b) solicitarea de către personalul didactic a unor sume de bani sau cadouri în vederea obținerii de către elevi a unor rezultate școlare incorecte;
c) traficul de influență și favoritismul în procesul de evaluare;
d) colectarea de fonduri de la elevi sau de la părinții acestora pentru cadouri sau pentru protocolul destinat cadrelor didactice antrenate în organizarea și desfășurarea unor activități de evaluare (examene și evaluări naționale, olimpiade, alte concursuri școlare etc.);
e) interzicerea meditațiilor cu proprii elevi, contra unor avantaje materiale.
(5) Interzicerea implicării elevilor în activități de partizanat politic și de prozelitism religios, organizate special în acest sens de către persoanele responsabile cu instruirea și educația elevilor, în cadrul unităților de învățământ preuniversitar sau în afara acestora.
(6) Excluderea din relațiile cu elevii a oricărei forme de discriminare, asigurarea egalității de șanse și promovarea principiilor educației inclusive.
(7) Respectarea demnității și recunoașterea meritului personal al fiecarui elev”.