Prima pagină » Știri » Programele școlare, un factor de STRES pentru elevi. Nu sunt corelate CU PIAȚA MUNCII și școlile pot deveni fabrici de ȘOMERI

Programele școlare, un factor de STRES pentru elevi. Nu sunt corelate CU PIAȚA MUNCII și școlile pot deveni fabrici de ȘOMERI

Programele școlare, un factor de STRES pentru elevi. Nu sunt corelate CU PIAȚA MUNCII și școlile pot deveni fabrici de ȘOMERI
Un sondaj realizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ arată că programele școlare sunt prea încărcate, nu sunt corelate cu cerințele de pe piața muncii și nici cu nevoile sociale.

„Concluziile sondajului arată: unitățile de învățământ au nevoie de dotări, iar programele școlare trebuie schimbate, întrucât nu sunt corelate cu cerințele de pe piața muncii și nici cu nevoile sociale. Temele constituie un factor de stres, iar mulți consideră că ar trebui înlocuite cu activități practice”, se arată în raportul sondajului realizat de FSLI.

Potrivit sondajului, 90,2% din respondenți consideră că programele școlare nu sunt adaptate cerințelor de pe piața muncii. Pe lângă materiile deja existente în aria curriculară, participanții la acest sondaj de opinie susțin că ar trebui să se introducă și unele noi, cum ar fi: educație pentru sănătate, educație sexuală, antreprenoriat, public speaking, educație financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoțiilor.

„Nu disciplinele sunt o problemă, ci programele școlare, gradul de dotare a unităților școlare cu materiale didactice tehnologizate. Se predă TIC fără calculatoare, educația tehnologică nu are legătură cu activitatea practică. (…) Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fără schimbarea strategiilor de predare-învățare, nu rezolvă situația adaptării copiilor la cerințele societății”, a spus unul dintre respondenți.

70% dintre participanții la sondaj susțin că unitățile de învățământ nu sunt dotate corespunzător, iar aproximativ 60% spun că sunt prea mulți elevi într-o clasă. Aproximativ 60 la sută dintre cei care au răspuns sondajului de opinie susțin că nu au beneficiat de lecții predate cu ajutorul tehnologiei moderne.

În privința temelor pentru acasă, jumătate dintre repondenți susține că sunt un factor de stres pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice, în timp ce cealaltă jumătate consideră că nu.

La sondaj au participat 1.050 de persoane, dintre care 64% cadre didactice, 55,8% părinți și 7,8% elevi. Sondajul s-a desfășurat în perioada iulie-octombrie 2018, doar în mediul online.

Citește și