Programul Casa Verde Fotovoltaice, lansat pe regiuni. Ministrul Mediului: „Bugetul triplat este iarăşi un pas înainte”
Tanczos Barna a anunțat că interesul pentru programul Casa Verde Fotovoltaice este deosebit de mare și pentru evitarea încărcării plaftormei informatice, acesta va fi lansat pe regiuni pentru reducerea numărului de accesări în aceeași zi.
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a fost întrebat, marţi, despre programul Casa Verde Fotovoltaice.
„Interesul a crescut enorm în urma acestei crize energetice care a lovit toată Europa. Dintr-un program anexă, programul Casa Verde Fotovoltaice a devenit un program foarte, foarte căutat, motiv pentru care am şi crescut semnificativ bugetul faţă de anul trecut.
Anul trecut peste 40.000 de contracte de finanţare multe dintre ele deja instalate şi plătite. Apropo de lecţiile învăţate. Anul acesta prima dată beneficiarul primeşte notificarea cu privire la acceptarea în program şi după aceea se duce şi alege instalatorul.
Anul trecut, acum doi ani, ordinea a fost inversă şi instalatorii decideau cu cine au chef să lucreze sau cu cine nu au chef să lucreze sau pe cine pune pe primul loc pe listă când încarcă proiectele în sistem şi pe cine pune pe ultimul corect. Nu a fost un sistem corect, dar aşa l-am găsit şi trebuia să îl terminăm că era pe fonduri europene parţial”, a afirmat ministrul Mediului.
Ministrul Mediului a explicat care sunt modificările faţă de programul precedent.
„În anul 2023, după ce se primesc notificările de acceptare în program de către beneficiari, de către persoana fizică, persoana fizică se duce şi caută un instalator din lista instalatori autorizaţi de pe siteul AFM.
Asta este o primă modificare. Bugetul triplat este iarăşi un pas înainte. Vom implementa regula ca cel care beneficiază de acest program să aibă şi un extras de carte funciară pe numele beneficiarului şi pe adresa beneficiarului ca să eliminăm acele încercări de a folosi sistemul pentru a instala panouri fotovoltaice pe casele de vacanţă şi alte locaţii mai puţin importante.
Deci ne concentrăm pe casele de locuit unde îşi are domiciliul, unde şi oficial figurează cu adresă cu tot”, a explicat Barna, potrivit News.ro.
Documente mai puține pentru înscriere
El a mai anunţat că vor fi cerute mai puţine documente pentru înscrierea în program.
„Vom scurta procedurile prin reducerea documentelor necesare. În afară de buletin şi extrasul de carte funciară nu o să mai fie nevoie de alt document.
Nu are voie să aibă datorii la stat, dar acest lucru este deja normal şi este o condiţie obligatorie. Vom lansa programul mai mult ca sigur pe regiuni pentru a evita supraîncărcarea sistemului informatic.
Interesul este deosebit de mare şi pentru a evita supraîncărcarea platformei informatice vom lansa programul pe regiuni pentru a reduce numărul de accesări în aceeaşi zi.
Vom aloca sumele în funcţie de numărul de cetăţeni care locuiesc în zona respectivă, proporţional, din bugetul total pentru a nu discrimina sau pentru a dezavantaja sau avantaja nicio regiune”, a completat ministrul Mediului.