Prima pagină » Știri » Proiect: Cât vor plăti bucureștenii pentru o călătorie cu RATB-ul

Proiect: Cât vor plăti bucureștenii pentru o călătorie cu RATB-ul

Proiect: Cât vor plăti bucureștenii pentru o călătorie cu RATB-ul
Cât vor plăti bucureștenii pentru o călătorie cu RATB-ul

O călătorie de o oră cu mijloacele de transport din Capitală ar putea costa 2,5 lei. Aceasta este propunerea conducerii Regiei Autonome Transport București. Chiar dacă oficialii de la RATB nu au propus vreun proiect pentru creșterea tarifelor RATB și nici consilierii nu au cerut acest lucru, ambele părți vorbesc de o modificare iminentă a tarifelor.

„Noi ne-am croit anul bugetar 2013 fără să modificăm tariful. Dar din 2008 tarifele au rămas aceleași. De trei ani încoace au existat propuneri de mărire a tarifelor, dar nici una nu a fost pusă în practică. Ceea ce am propus însă încă din decembrie pentru buget a fost o schimbare de plan tarifar”, a Adrian Mihai Câmpurean, director general RATB.

Astfel, în loc să plătească 1,3 lei pentru o călătorie, cât este în prezent tariful, bucureștenii vor da 2,5 lei/oră pe o călătorie, ceea ce va însemna că, timp de o oră, se vor putea plimba cu toate mijloacele de transport de care au nevoie.

„Noi spunem de trei ani că tariful din București este cel mai ieftin din toată țara. Nicăieri în țară nu mai există tarif sub 2 lei. Acum, ceea ce  am analizat noi este o schimbare de plan tarifar, nu va avea loc propriu-zis o mărire de tarif. În plus, toți pensionarii vor avea card gratuit cu număr nelimitat de călătorii sau un număr atât de mare de călătorii încât să nu poată fi consumat. Vor fi carduri cu poză. Însă, toată lumea va trebui să valideze cardul”, a mai spus Câmpurean.

Oficialul RATB arată că cei care nu vor valida cardurile vor fi amendați. „Pentru că altfel nu știm să dimensionăm fluxul de vehicule. Prin aceste măsuri, vrem să îmbunătățim traficul” , a mai spus directorul RATB. Cu toate acestea, el recunoaște că traficul poate fi îmbunățătit doar la tramvaie. 

„Autobuzele și troleibuzele vor fi direcționate în funcție de trafic, va fi mai greu să știi cu exactitate când vin din cauza aglomarației”, a mai spus Câmpurean.

În privința abonamentelor, RATB le va desființa pe cele nelimitate și va introduce abonamentele pe trei luni. „Toate abonamentele vor avea număr limitat de călătorii, dar imposibil de realizat. Vor fi de la 300 până la 500 de călătorii”, a precizat directorul RATB.

Pentru a fi pusă în practică, propunerea RATB trebuie aprobată în ședința Consiliului General al  Municipiului București. Următoare ședință a consilierilor va avea loc pe 26 aprilie.
 

Citește și