Proiectul care schimbă total Bucureștiul, aprobat. Cum va arăta centrul Capitalei. GALERIE FOTO
Cum modifică proiectele centrul Bucureștiului
1. Planul Urbanistic Zonal PlATA CONSTITUTIEI -ANTIM – B-DUL UNIRII prevede construirea unei parcări subterane cu 988 de locuri în Piața Constituției, dar și transformarea Bulevardul Unirii în zonă pietonală și de loisir.
Bulevardul Unirii ar urma să devină pietonal în cinci etape:
1. Va fi realizat un parcaj subteran in Piata Constitutiei
2. Partea carosabilă va fi ridicată la același nivel cu trotuarele
3. Pe ambele sensuri se elimina parcarea de lângă trotuar și banda respectivă devine una pentru circulatia masinilor. Concomitent, banda de langa fantani devine pietonala (pe fiecare sens)
4. Traficul se reduce la un fir pe sens și va fi concentrat pe zona de nord față de axul central (inspre Palatul de Justiție). De asemenea, zona pietonală va fi extinsă în partea de sud a bulevardului (unde acum se circulă pe sensul Piața Constituției – Piața Unirii) pentru realizarea unei zone deschise pietonale. Tot în această etapă vor fi amenajate piste duble de biciclete, dar și o zonă ludică și un amfiteatru.
5. Tot bulevardul devine pietonal. Va fi doar o banda pe sens pentru transportul public.
În noua zonă de promenadă de pe Bd. Unirii vor fi amenajate spații pentru târguri spontane și expoziții, dar și un „amfiteatru, destinat odihnei și activităților artistice spontane”. În plus, în capătul dintre Piața Unirii va fi realizat un turn de observație – Belvedere.
2. Planul Urbanistic Zonal PARC IZVOR – POD MIHAl VODA prevede construirea unui nou pod peste Dâmbovița și a trei parcări subterane, dar și reamenajarea parcului și realizarea unui amfiteatru.
Podul Mihai Vodă va fi construit între strada Lipscani și Parcul Izvor (în spatele sediului vechi al Primăriei Capitalei). La cele două capete ale podului se vor construi două parcări subterane.
„Prin acest proiect se va realiza un pod pietonal și pentru bicicliști peste Dâmbovița și peste Splaiul Independenței, având integrate: platformă de observație și odihnă tip „cameră urbană”, amenajare piețe aferente punctelor de plecare ale podului, parcări subterane, câte una pe fiecare latură a Dâmboviței. (…)Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului si sub ansamblul memorial Mihai Voda, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 314. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/ in Strada Libertatii. Parcajul Primarie – Pompieri, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 110. Este prevazut un singur acces, pe rampa dreapta, din/ in Strada Anghel Saligny”, se precizează în proiect.
La capătul dinspre Parcul Izvor al Podului Mihai Vodă va fi amenjat un amfiteatru verde, cu gradene. Sub acest amfiteatru va fi amenajată o zonă comercială, iar sub zona comercială o parcare subterană. De asemenea, aleile din Parcul Izvor vor fi modificate, iar în parc va fi realizat un mic lac. VEZI PROIECTUL AICI
3. Planul Urbanistic Zonal PARC SFINTII APOSTOLI – PODUL CALICILOR propune reconstruirea Podul Calicilor, dar și amenajarea unui parc cu spațiu verde, arbori, alei pentru promenada și trotuare pentru plimbări cu bicicleta în zona Bisericii Domnița Bălașa, situată în spatele blocurilor din Piața Unirii, lângă Palatul de Justiție. Sub parc este prevăzută și construirea unei parcări subterane.
Podul Calicilor va traversa râul Dâmbovița, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti.
Mai multe detalii despre proiecte, pe B365.