Prima pagină » Știri » PROTEST la CAS București. Zeci de asigurați sunt nemulțumiți din cauza întârzierilor în eliberarea actelor

PROTEST la CAS București. Zeci de asigurați sunt nemulțumiți din cauza întârzierilor în eliberarea actelor

Zeci de persoane protestează, miercuri, la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) București, nemulțumite că așteaptă de câteva ore să obțină documente care să le ateste calitatea de asigurat, eliberarea fiind îngreunată de unele probleme care au apărut de luni în Sistemul Informatic Unic Integrat.

Zeci de persoane protestează, miercuri, la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) București, nemulțumite că așteaptă de câteva ore să obțină documente care să le ateste calitatea de asigurat, eliberarea fiind îngreunată de unele probleme care au apărut de luni în Sistemul Informatic Unic Integrat.

Asigurații sunt nemulțumiți de faptul că au de așteptat mai multe ore pentru obținerea unor documente, în condițiile în care ar fi avut nevoie urgentă de acestea pentru a merge la medic sau unii chiar pentru a se interna în spital.

Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate București, Cristina Călinoiu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că de luni a apărut „o problemă tehnică cu placa serverului central”.

„De luni a apărut o problemă tehnică la placa serverului central, din acest motiv operațiile ar fi fost dirijate pe alte două servere, viteza de operare fiind mai mică, după cum ne-au explicat informaticienii de la Casa de Asigurări de Sănătate”, a spus Cristina Călinoiu.

Ea a precizat că din acest moment sistemul funcționează cu întreruperi și chiar dacă numărul celor care vin să solicite adeverințe nu este mai mare, oamenii au mai mult de așteptat din cauza faptului că sistemul se blochează de câteva ori pe zi.

„Sistemul funcționează cu întreruperi. În această perioadă se fac raportări de servicii medicale ale furnizorilor care se află în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate București, iar aceștia sunt cam 2.000. Adică raportările se fac în intervalul 1-25 august. Tot în această perioadă se fac raportări pe prescripția electronică, până în jur de 18 august, și în același timp se transferă baze de date către ANAF”, a explicat Cristina Călinoiu.

Purtătorul de cuvânt al CAS București a mai spus că toate aceste operații se fac prin SIUI și din acest motiv asigurații sunt nemulțumiți, fac scandal, răzbunându-se pe oamenii de la ghișee.

„Nu putem veni și pentru adeverință să stăm o zi întreagă. Sunt bolnav, trebuie să ajung la medic, dar nu pot fără această adeverință”, a declarat unul dintre asigurați, care spune că așteaptă de la ora 8.00 să-și ridice adeverința.

La fel de nemulțumiți sunt și ceilalți câțiva zeci de oameni care așteaptă de dimineață pentru același lucru.

Probleme au fost și în zilele de luni și marți, iar reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate București așteaptă ca acestea să fie rezolvate.

Citește și